Avatar billede ssimon2 Nybegynder
22. august 2001 - 17:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forvirret over mappe stuktur

Jeg er lige begyndt på servlets programmering, jeg kører Resin. Jeg kan godt få servlet\'s der ligger i doc/WEB-INF/classes til at virke, og starter dem med
http://localhost:8080/servlet/servletnavn...
Men mit problem er jeg vil gerne oprette nye mapper under doc, f.eks. så klassen MyServlet.class ligger i doc/mappenavn/WEB-INF/classes/MyServlet.class . Spørgsmålet er så hvad er URL\'en til at starte denne servlet med.
Avatar billede cbox Nybegynder
23. august 2001 - 09:01 #1
Jeg ved intet om RESIN, men jeg ved at http://localhost:8080/servlet/servletnavn... er  den \'symbolske\' webpath til din servlet. Et eller andet sted i RESIN\'s i konfiguration, kan du angive din egen egentlige path docs/mappenavn... og samtidigt mappe den til symbolske path. I Tomcat og WebSphere ligger denne mapping i WEB.XML eller SERVER.XML
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. september 2001 - 22:20 #2
Hvis du vil have flere webapplikationer kan du placere dem i folderen webapps under resin.
Her har du så en folder for hver webapplikation hvor du under hver oprettter Web-inf/classes osv
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. september 2001 - 22:22 #3
ellers kan man også sætte bibliotekerne i resin.conf, prøv at se den resin.conf som er med som standard og som henviser til flere af eksemplerne som alle ligger i forskellige mapper under doc
Avatar billede funkoo Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:12 #4
Url´en skal i din jsp side f.eks ved beans være:
<jsp:useBean id=\"[navn]\" class=\"MyServlet\" />
Hvis servlet er et bib. hos classes/ hvorpå MyServlet.java / MyServlet.class ligge skal det hedde:
<jsp:useBean id=\"[navn]\" class=\"servlet.MyServlet\" />
Avatar billede zoner Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:53 #5
hejsa!
du kan med fordel kigge på hvordan man laver en web.xml og pakker din webapp sammen som en .war.

Bemærk dog at det ikke er trivielt.

den minimal web.xml ser således ud:

web.xml:

<web-app>
</web-app>

læg web.xml i ./WEB-INF/web.xml

hvis dine .jsp filer ligger i ./ så kan
du gøre flg

jar cf dinwebapp.war *

smid så dinwebapp.war hen i /webapps din servlets container  og så skulle du være flyvende :)

(bemærk at jeg aldrig har kørt Resin selv)

Der er en masse andre muligheder med web.xml  -- prøv at kigge i servlet spec\'en!

Avatar billede zoner Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:55 #6
oops .. hvis det er rene servlets så skal de ligge i ./WEB-INF/classes i din war

(hmmm.. jeg må lære at læse spørgsmålet før jeg svarer ..hehe)