Avatar billede elin55 Juniormester
11. juli 2016 - 16:33 Der er 56 kommentarer og
5 løsninger

Rod efter installering af Windows 10.

Efter installering af Windows 10 på min computer, blev jeg mødt af et blåt skilt med tekst om, at Windows var stødt på et problem, og ville genstarte automatisk.

Efter 5 forsøg åbnede computeren, men nu uden netforbindelse.

Jeg bliver også mødt af forskellige skilte på skærmen. Jeg har taget nogle skærm print men ved ikke, hvordan jeg får dem sat ind her?

Håber virkelig på kyndig vejledning, da jeg snart får grå hår over dette.

MVH

Carsten
Avatar billede elin55 Juniormester
11. juli 2016 - 18:19 #1
Et hint mere, måske:
Når man åbner Ccleaner og lader den skanne efter problemer i Register, kommer der en særdeles lang liste frem med Net|Framework osv.
/Carsten.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2016 - 18:28 #2
Hej Carsten.
Den blå skærm med den sure smiley er sikkert et driver problem du har. Enten kan Windows 10 ikke køre med den eller også består den ikke tjekket med driversignering.
Hvis du går i enhedshåndteringen og ser på dine enheder der, hvad står der så under dit netkort? Er der en kode ved denne?
Avatar billede elin55 Juniormester
11. juli 2016 - 18:39 #3
under netværkskort listes 2 x bluetooth, hvilket jeg ikke mener, at min pc (stationær) kan.
derudover "Controller i Realtek PCI GBE-serien" og "Intel Gigabit Network Connection"

Deres status oplyses til, at de virker korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2016 - 19:34 #4
Ok. Hvad står der som fejl i den blå skærm med sur smiley?
Der er nederst en besked om hvilken driver/fil der melder fejl.
Prøv evt også at deaktivere at Windows tjekker for driver signering:
https://www.youtube.com/watch?v=71YAIw7_-kg
Avatar billede elin55 Juniormester
11. juli 2016 - 19:51 #5
teksten er page fault in non-paged area. - lige nu er det under nedlukning ved restart, at den sure smiley dukker op.
den kommer p.t. ikke ved start - det er i stedet fejlskilte foran skrivebordet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2016 - 20:05 #6
#5 Ok
Hvad hedder din pc? Er det en du har samlet selv?
Avatar billede elin55 Juniormester
11. juli 2016 - 20:24 #7
Det er en ASUS, som jeg købte gennem ProConsult i Odense. Indholdet blev valgt og sammensat efter, hvad der var passende for behov og pengepung.

Den er fra slutningen af 2011 og forekommer stadig velfungerende.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 07:33 #8
Hvis din Asus er leveret med Windows 7 installeret burde der under C. Drevet være en Mappe der hedder eSuport luk mappen op  find mappen software der har du alle driverne!
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 08:11 #9
Og jo du har Bluetooth på din Pc ligesom du har USB Support, så din Pc. kan finde en  Bluetooth enhed når den tilsluttes.!
https://billedeupload.dk/?v=brXlR.jpg
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 16:40 #10
Hej Poko 1,

Tak for dit svar. Jeg ejer stadig den oprindelige Windows 7 skive. Når jeg kigger på mit C-drev er der ikke noget der hedder esupport. Søgte med søgefunktionen, men uden held?

Ej heller lykkedes det at finde noget med navnet eDriver software.

Prøver lige om jeg kan sætte links til billeder ind. Disse vises hver gang computeren starter.

https://billedeupload.dk/images/X0Wtl.jpg

https://billedeupload.dk/images/NE8Ro.jpg



Hvordan kommer jeg videre nu. Gode ideer????.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 16:48 #11
Giv mig Asus model Navnet
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 16:53 #12
I følge fakturaen  hedder den Asus P8P67 EVO ATX

Hvis dette ikke er en korrekt betegnelse, skal jeg spørge, om jeg kan få maskinen til at vise det korrekte navn?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 17:15 #13
#10 Vedr. det første billede du viser, kan dette her måske være problemet:
http://www.firetrust.com/blog/windows-10-update-mailwasher-load-problem
Vedr billede 2:
http://www.freefixer.com/library/file/LDConfig.exe-114401/
Vil jeg mene at problemet er med et Logitech program der hedder setpoint.
Man kunne prøve at gen installere programmet, eller også fjerne den opstart del der ligger sammen med Windows opstarten. Det samme gælder for Mailwasher. Der må ligge en opstart del der gør at du får problemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 17:17 #14
Der er ingen Win 10 Drivere men Win 8,1 er sikkert compatible 
http://www.asus.com/Motherboards/P8P67_PRO_REV_31/HelpDesk_Download/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 17:23 #15
#1 Vedr. CCleaner, har jeg altid fjernet det den finder, når den er indstillet i default  indstilling ved installation. Jeg har aldrig fået lagt en pc ned ved at bruge programmet.
Når den finder ting vedr NetFramwork kan det sagtens være gamle oplysninger der roder rundt i registeret efter at det er blevet opdateret til en nyere version
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 17:32 #16
# 10
programlisten viser ikke noget, der hedder Setpoint. Logitech er mit keyboard + mus - begge trådløse.

Mailwasheren viser sit startikon i nedre højre hjørne, men så snart jeg blot peger på det, forsvinder det - under W 7 åbnede det helt, så jeg kunne se, hvilke mails, der lå på serverne. Programmet kan ikke åbnes lige nu - ("surhed" over ingen netforbindelse?? :-) )
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 17:37 #17
Driverne til W 8 ligger i kategorier - skal jeg hente alle? - og skal jeg tage 64 bit til 8 eller til 8.1 - eller er det bedre at blive ved 32'erne - min maskine kører 64?

Her er endnu et skilt dukket op i min øresnegl: Køkkentjenste :-))
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 18:14 #18
Helt enig med 220661 om CCleaner - gemte kun de mange fund, hvis det kunne hjælpe med fejlretningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 18:20 #19
#16 Hvis du i søg skriver msconfig og går ind i tjenester og fjerner Microsoft tjenester, har du så dem der?
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 19:01 #20
# 16 Ikke i "tjenester, men i "start":
Som aktiveret Mailwasher og Logitech SetPoint Event Manager (Unicode) (2)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 19:53 #21
Hvis du deaktiverer dem og genstarter din pc forsvinder så din fejl meddelelse?
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 20:30 #22
De 2 fejlskilte kom ikke! efter deaktivering/genstart - til gengæld måtte jeg igennem 4 ekstra genstarter foranlediget af sure smiley.

Stadig ingen netværksforbindelse
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 20:59 #23
Har du prøvet at opdatere driveren til dit netkort med den Windows 8 driver poko1 fandt?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 21:01 #24
Hvis din maskine kører 64 bit er det den du skal hente.
Har den en nyere version end den du har kørende nu?
Har du forsøgt med at deaktivere driver signering som jeg viste i en video? #4
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 21:03 #25
Den nyeste driver til netkortet ser ud til at have  Version 18.5.54.0  og er fra 30-9-2013
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 21:37 #26
Tak for oplysning om driver - den henter jeg fra denne maskine til en key.

Jeg fik ikke deaktiveret driver signering, da jeg endte i en situation, hvor mus/tastatur ikke var nået at komme med under åbningen.

Lige nu arbejder maskinen i ring under start, der slutter i sur smiley og ny genstart. Hver 3.? gang får jeg mulighed for nogle avancerede reparationer, der dog p.t. ikke har hjulpet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2016 - 21:48 #27
Hvad står der i bunden af den "sure smiley"?
Man får som regel en fil/driver der melder fejl.
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 21:57 #28
Windows har fundet fejl - indsamler oplysninger derom - med en tæller for prct.-tal - og at den vil genstarte.

Derunder med lige så stor skrift: "page fault in non-paged area" - men ikke noget helt forneden.
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 23:02 #29
E n d e l i g  lykkedes det at få passage til skrivebordet uden om den genstartende sure smiley.

Jeg forsøgte mig med driveren til intel kortet. Et stykke inde i installationsproceduren stoppedes denne med besked om, at der installeret en version af Intel Proset - denne ikke kunne upgraderes, og at den skal afinstalleres først.

Hvor finder jeg så lige en afinstaller-kommando hertil?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 23:26 #30
Du kan finde den i CCleaner værktøj eller kontrolpanel Programmer og funktioner
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 23:37 #31
De pågældende steder er Intel repræsenteret ved "Intel management engine components"

Er det den, der skal væk?
Avatar billede elin55 Juniormester
12. juli 2016 - 23:59 #32
Jeg kommer til at slutte af her og vil være usynlig i morgen (gæster) - men jeg er virkelig taknemmelig for god støtte til nu, så tavsheden må endelig ikke betragtes som en sur smiley.

Tværtimod - så forvent come back senere på ugen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2016 - 10:27 #33
Intel MEI (Managed Engine Interface) hører til din computers chipset - den har ikke noget med netdriveren at gøre...

Iflg. Intel skulle ProSet kunne afinstalleres direkte fra "programmer og funktioner": http://www.intel.com/content/www/us/en/support/network-and-i-o/wireless-networking/000005587.html

Dit BSOD problem kan nu også skyldes andet end drivere - eks. et sygt RAM modul eller anden hardware.
Windows vil normalt lave en udlæsning af den aktuelle hukommelse hvor det går galt - og i nogle tilfælde kan man udlæse fejlkoder fra disse.

Find dem efter denne vejledning: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_10-update/bsod-finding-and-fixing-them/1939df35-283f-4830-a4dd-e95ee5d8669d

The procedure for finding and uploading the DMP files:
Navigate to C:\Windows\Minidump and drag the contents to your desktop. If the minidump folder is not there or empty there may be a larger DMP file located at C:\WINDOWS called MEMORY.DMP which we can also use.
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 08:56 #34
I håb om at kunne få den hentede driver installeret har jeg søgt mere efter Intel Proset - men den fremgår ikke af kontrolpanels oversigt over programmer eller, hvad der kan fjernes med CCleaner.

Men via ctrl/alt/delete - jobliste - "tjenester" kan jeg finde Intel Proset - den kan startes eller stoppes (tilsyneladende uden indflydelse på forsøg med ny driver), - men jeg kan ikke se, hvordan den kan afinstalleres.

#33# om minidump så er disse at finde, de ældste fra 11-7-16. Disse ældste har et indhold, som jeg prøvede at åbne i notesbog, men som fremstår som "ren volapyk". De nyeste minidumps forekommer tomme, men de har dog alle en størrelse på nogle hundrede KB.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 09:18 #35
Intel har også en lidt mere avanceret afinstallations guide her: http://www.intel.com/content/www/us/en/support/network-and-i-o/ethernet-products/000005781.html

Den er ikke helt for almindelige brugere, men med lidt gå-på mod kan den sagtens følges - ikke mindst hvis alternativet er at reinstallere hele maskinen :-)

Dump-filerne kan ikke læses i klartekst - de skal "debugges", og det er heller ikke helt let at komme i gang med - lidt dansk info findes her: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/315263

Men ellers vil jeg foreslå du lægger filerne ud på nettet på google drive, onedrive, eller lignende, og deler dem med os - så kan vi se lidt på dem.

Sørg for at filer ud, der har dato sammenfaldende med en af de blå skærme (de burde de alle have, men der kan være undtagelser).
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 15:12 #36
Takker for links, men jeg er i tvivl om hvilken af de 3 filer jeg skal hente ned. Er det til Windows 8 eller 7?

Samtidig vil jeg høre om jeg må sende link til download fra wetransfer?
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 15:44 #37
Nu fik jeg hentet Google Drev ned alligevel, så her kommer link til filerne

https://drive.google.com/file/d/0B8LdkSwA-c8db2tHaFRLZVhlQ0k/view?usp=sharing
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2016 - 16:06 #38
#36 Du skal altid som udgangspunkt hente driveren til din Windows 10 installation fra en Windows 8 hvis der ikke findes en til Win 10. Den vil være den nyeste der er, og burde være den der virker bedst med Win 10.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juli 2016 - 17:36 #39
Som skrevet i # 14
Der er ingen Win 10 Drivere men Win 8,1 er sikkert compatible 
http://www.asus.com/Motherboards/P8P67_PRO_REV_31/HelpDesk_Download/
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juli 2016 - 17:42 #40
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 18:02 #41
Jeg har kigget på et par af dump-filerne - de sidste er korrupte, og kan simpelthen ikke læses.

Så jeg prøvede den første - den indikerer at det er TfSysMon.sys filen der fik systemet til at gå ned.

Nettet siger at filen hører til ThreatFire PC-Tools:

Tfsysmon.sys with description ThreatFire System Monitor is a driver file from company PC Tools belonging to product ThreatFire.

Hvis du  kan få systemet op at køre, kan du derfor forsøge at se efter, om du har sådan noget installeret, og afinstallere det.

Jeg kigger lidt på de andre filer...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 18:21 #42
Først og fremmest: denne lyder i samme kategori:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/page-fault-in-non-paged-area/3d003c23-5df6-403a-a0d6-d969db64e373


Dernæst - mini-dump filerne er alle ulæselige, på nær de første fire. De siger nogenlunde samstemmende:

*******************************************************************************
*                                                                            *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                            *
*******************************************************************************

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
Invalid system memory was referenced.  This cannot be protected by try-except,
it must be protected by a Probe.  Typically the address is just plain bad or it
is pointing at freed memory.
Arguments:
Arg1: ffffc000af25c06e, memory referenced.
Arg2: 0000000000000000, value 0 = read operation, 1 = write operation.
Arg3: fffff8012fc52d20, If non-zero, the instruction address which referenced the bad memory
    address.
Arg4: 0000000000000000, (reserved)

Debugging Details:
------------------


Could not read faulting driver name

READ_ADDRESS: unable to get nt!MmSpecialPoolStart
unable to get nt!MmSpecialPoolEnd
unable to get nt!MmPagedPoolEnd
unable to get nt!MmNonPagedPoolStart
unable to get nt!MmSizeOfNonPagedPoolInBytes
ffffc000af25c06e

FAULTING_IP:
TfSysMon+2d20
fffff801`2fc52d20 0fb70f          movzx  ecx,word ptr [rdi]

MM_INTERNAL_CODE:  0

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  AV

PROCESS_NAME:  TFService.exe

CURRENT_IRQL:  2

ANALYSIS_VERSION: 6.3.9600.17336 (debuggers(dbg).150226-1500) x86fre

TRAP_FRAME:  ffffd001c04d64b0 -- (.trap 0xffffd001c04d64b0)
NOTE: The trap frame does not contain all registers.
Some register values may be zeroed or incorrect.
rax=0000000000000168 rbx=0000000000000000 rcx=ffffc000af242000
rdx=ffffc000af25bf49 rsi=0000000000000000 rdi=0000000000000000
rip=fffff8012fc52d20 rsp=ffffd001c04d6640 rbp=ffffc000af242008
r8=000000000000006e  r9=fffff8012fc5caa1 r10=0000000000000000
r11=ffffe0002d59c840 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0        nv up ei ng nz na pe cy
TfSysMon+0x2d20:
fffff801`2fc52d20 0fb70f          movzx  ecx,word ptr [rdi] ds:00000000`00000000=0000
Resetting default scope

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff803a05ee4be to fffff803a05c17a0

STACK_TEXT: 
ffffd001`c04d6258 fffff803`a05ee4be : 00000000`00000050 ffffc000`af25c06e 00000000`00000000 ffffd001`c04d64b0 : nt!KeBugCheckEx
ffffd001`c04d6260 fffff803`a04ea621 : 00000000`00000000 00000000`00000168 ffffd001`c04d64b0 ffffd001`c04d6300 : nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x1e2be
ffffd001`c04d6350 fffff803`a05caabc : ffffc000`af242000 00000000`00000801 00000000`00000000 00001f80`01000001 : nt!MmAccessFault+0x5f1
ffffd001`c04d64b0 fffff801`2fc52d20 : ffffc000`aef3dfb0 00000000`00019e00 fffff801`2fc5cb00 00000000`00000001 : nt!KiPageFault+0x13c
ffffd001`c04d6640 ffffc000`aef3dfb0 : 00000000`00019e00 fffff801`2fc5cb00 00000000`00000001 ffffe000`2f0ac180 : TfSysMon+0x2d20
ffffd001`c04d6648 00000000`00019e00 : fffff801`2fc5cb00 00000000`00000001 ffffe000`2f0ac180 00000000`b4a00004 : 0xffffc000`aef3dfb0
ffffd001`c04d6650 fffff801`2fc5cb00 : 00000000`00000001 ffffe000`2f0ac180 00000000`b4a00004 00000000`00000010 : 0x19e00
ffffd001`c04d6658 00000000`00000001 : ffffe000`2f0ac180 00000000`b4a00004 00000000`00000010 fffff801`2fc52b65 : TfSysMon+0xcb00
ffffd001`c04d6660 ffffe000`2f0ac180 : 00000000`b4a00004 00000000`00000010 fffff801`2fc52b65 fffff801`2fc5cb00 : 0x1
ffffd001`c04d6668 00000000`b4a00004 : 00000000`00000010 fffff801`2fc52b65 fffff801`2fc5cb00 ffffe000`0000cf00 : 0xffffe000`2f0ac180
ffffd001`c04d6670 00000000`00000010 : fffff801`2fc52b65 fffff801`2fc5cb00 ffffe000`0000cf00 ffffc000`af242000 : 0xb4a00004
ffffd001`c04d6678 fffff801`2fc52b65 : fffff801`2fc5cb00 ffffe000`0000cf00 ffffc000`af242000 00000000`00000000 : 0x10
ffffd001`c04d6680 fffff801`2fc5cb00 : ffffe000`0000cf00 ffffc000`af242000 00000000`00000000 00000000`00000000 : TfSysMon+0x2b65
ffffd001`c04d6688 ffffe000`0000cf00 : ffffc000`af242000 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff801`2fc52ba0 : TfSysMon+0xcb00
ffffd001`c04d6690 ffffc000`af242000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff801`2fc52ba0 fffffa80`03d245c0 : 0xffffe000`0000cf00
ffffd001`c04d6698 00000000`00000000 : 00000000`00000000 fffff801`2fc52ba0 fffffa80`03d245c0 fffff803`a04f6390 : 0xffffc000`af242000


STACK_COMMAND:  kb

FOLLOWUP_IP:
TfSysMon+2d20
fffff801`2fc52d20 0fb70f          movzx  ecx,word ptr [rdi]

SYMBOL_STACK_INDEX:  4

SYMBOL_NAME:  TfSysMon+2d20

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: TfSysMon

IMAGE_NAME:  TfSysMon.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4d6325eb

FAILURE_BUCKET_ID:  AV_TfSysMon+2d20

BUCKET_ID:  AV_TfSysMon+2d20

ANALYSIS_SOURCE:  KM

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:av_tfsysmon+2d20

FAILURE_ID_HASH:  {0a44d4ac-6138-71da-edd0-a5948d12afd0}

Followup: MachineOwner
---------

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:av_tfsysmon+2d3f

FAILURE_ID_HASH:  {c80b33c1-eb1e-ccb7-17d1-a1563fbb5ee0}

Followup: MachineOwner

_______________________________________________________________

Ovenstående er en lang smørre, der primært er sat ind, i fald der er andre der kan få øje på noget, jeg ikke lige har set.

Summa summarum er Windows altså sur på TfSysMon.sys, der ser ud til at være en inkompatibel Windows 8 driver.

Og da nettet siger den hører til ThreatFire PC-Tools, er det den du skal finde og afinstallere - eller som nødsituation, kan du omdøbe sys-filen til tfsysmon.sys.old - men du skal først finde den.
Den ligger sandsynligvis i c:\windows\system eller c:\windows\system32
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2016 - 19:20 #43
TreatFire PC-Tools er det ikke dem der laver Mailwasher, som der nu er frataget start i Windows?
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 19:45 #44
Skal lige afgive lidt om mine forsøg siden sidst:
Jeg har været rundt om avanceret afinstallationsguide fra Intel med diverse sletning i reg-db. - Gjorde ikke installation af W 8 driveren mulig, - stadig Proset, der blokerer.

Min PC genstartede dog - pyh.

Threat Fire er spyware- og virus beskyttelse, og jeg tror ikke, at det har noget med Mailwasher at gøre.

Threat Fire kan p.t. åbnes problemfrit -

Sur smiley angreb hverken ved åbning eller nedluk - Ikke at jeg savner den, men den bestilte ikke stort andet, da jeg prøvede lidt til i går aftes.

Jeg fandt TfSysMon.sys c/windows/system32/drivers. Der ligger 2 andre Tf ... filer ved siden af.

Jeg ved ikke, hvordan jeg afinstallerer en systemfil og har endnu ikke gjort yderligere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 21:55 #45
Prøv at afinstallere ThreatFire - det er givetvis den der har givet dig BSOD i første omgang.

Når den er afinstalleret, er TfSysMon.sys sandsynligvis væk, helt af sig selv. Eller i hvert fald ikke aktiv længere.

Når man laver en lille søgning rundt på nettet, viser det sig da også, at ThreatFire Antivirus ikke længere laves/opdateres, så det giver slet ingen mening at have den installeret?? - seneste version var til Windows 7.

http://download.cnet.com/ThreatFire-AntiVirus-Free-Edition/3000-2239_4-10726873.html

Antivirus programmer laver en "krog" inde på netkortene, for at kunne snuse data herfra, så snart den kommer ind i systemet. Denne "krog" er en driver - og jeg er ikke utilbøjelig til at tro at den er blevet så defekt, at det er den der blokerer for din netadgang... - ikke manglende drivere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 22:13 #46
Det slår mig... - du kan også, som ekstra tjek, prøve at køre Verifier.exe (indbygget i windows - start->Kør->Verifier.exe -> Enter).

Første vindue lader du den stå i "Create Standard Settings".
Næste vindue vælger du først "Automatically Select Unsigned Drivers", og klikker næste. Noter dem den finder, og vælg evt. at "validere" dem.

I anden omgang vælger du det samme i første vindue, men vælger "Automatically Select Drivers Built for Older versions of Windows", og kører samme test.

Selv om den ikke finder nogen fejl ved driverne, ville jeg personligt IKKE have nogen drivere på mit system, fra de to grupper... - så på den måde kan du få bekræftet, om der er gamle drivere, og om der eventuelt er problematiske drivere på din maskine.

Finder den ikke nogen fejl, er det ikke en garanti for at der ikke er problematiske divere :-) - men man er mere sikker....
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 22:54 #47
Prøvede de 2 x Verifier - der blev ikke fundet noget.

Jeg har bemærket en "lille" skavank mere: Ved højreklik på en fil eller mappe i stifinder ryger jeg uden videre bemærkning tilbage på skrivebordet!

Det blev så farvel til Threat Fire ... genstart gav sur smiley med en helt anden tekst, som jeg ikke nåede at notere, 2. genstart gled igennem til skrivebord, dog fortsat uden netforbindelse.

De 3 tf-filer er væk fra driver-mappen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2016 - 23:10 #48
Så tror jeg næste skridt er at nulstille netkortene.

Du skal simpelthen tage og slette enhederne fra enhedshåndteringen - men hak i første omgang ikke af i "slet drivere".

Når de er slettet, genstarter du computeren, og ser hvad resultatet bliver... - Windows burde selv opdage netkortene og installere dem igen - forhåbentlig uden ekstra tjenester.
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 23:34 #49
Uden noget under netværkskort genstartede jeg - 4 stk. er nu atter synlige:

2 x Bluetooth device,
Intel 82579V Gigabite Network Connection
Realtek PCI GBE Family Controller

og ingen netforbindelse.
Avatar billede elin55 Juniormester
14. juli 2016 - 23:44 #50
den nye sure smiley hed noget i retning af "IRQL not less or equal"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2016 - 08:14 #51
Så må vi jo se de nyeste dump-filer igennem - kan du uploade den/dem?
Avatar billede elin55 Juniormester
15. juli 2016 - 14:46 #52
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2016 - 17:43 #53
Dumploggen er her under - den ligner påfaldende den oprindelige fejl, og hedder da også "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" - ikke IRQL not less or equal...

Datoen på selve filen er godt nok fra i dag, men filnavnet indikerer den er fra i går... - det er jeg ikke sikker på hvordan hænger sammen.

Men enten må der være en nyere dmp fil, eller også har du stadig rester af installationen i form af filen TFService.exe og driveren TfSysMon.sys


PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
Invalid system memory was referenced.  This cannot be protected by try-except,
it must be protected by a Probe.  Typically the address is just plain bad or it
is pointing at freed memory.
Arguments:
Arg1: ffffc0002079f3c7, memory referenced.
Arg2: 0000000000000000, value 0 = read operation, 1 = write operation.
Arg3: fffff8017b7bc8ff, If non-zero, the instruction address which referenced the bad memory
    address.
Arg4: 0000000000000000, (reserved)

Debugging Details:
------------------


Could not read faulting driver name

READ_ADDRESS: unable to get nt!MmSpecialPoolStart
unable to get nt!MmSpecialPoolEnd
unable to get nt!MmPagedPoolEnd
unable to get nt!MmNonPagedPoolStart
unable to get nt!MmSizeOfNonPagedPoolInBytes
ffffc0002079f3c7

FAULTING_IP:
nt!_ascii_stricmp+17
fffff801`7b7bc8ff 0fb60a          movzx  ecx,byte ptr [rdx]

MM_INTERNAL_CODE:  0

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  AV

PROCESS_NAME:  TFService.exe

CURRENT_IRQL:  2

ANALYSIS_VERSION: 6.3.9600.17336 (debuggers(dbg).150226-1500) x86fre

TRAP_FRAME:  ffffd00093cb24a0 -- (.trap 0xffffd00093cb24a0)
NOTE: The trap frame does not contain all registers.
Some register values may be zeroed or incorrect.
rax=000000000000002d rbx=0000000000000000 rcx=fffff800d14ccaa0
rdx=ffffc0002079f3c7 rsi=0000000000000000 rdi=0000000000000000
rip=fffff8017b7bc8ff rsp=ffffd00093cb2638 rbp=ffffc00020782008
r8=000000000000006e  r9=fffff800d14ccaa1 r10=0000000000000000
r11=ffffe00176d28340 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0        nv up ei pl nz na po nc
nt!_ascii_stricmp+0x17:
fffff801`7b7bc8ff 0fb60a          movzx  ecx,byte ptr [rdx] ds:ffffc000`2079f3c7=??
Resetting default scope

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from fffff8017b7f94be to fffff8017b7cc7a0

STACK_TEXT: 
ffffd000`93cb2248 fffff801`7b7f94be : 00000000`00000050 ffffc000`2079f3c7 00000000`00000000 ffffd000`93cb24a0 : nt!KeBugCheckEx
ffffd000`93cb2250 fffff801`7b6f5621 : 00000000`00000000 00000000`000000b7 ffffd000`93cb24a0 00000000`000000b4 : nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+0x1e2be
ffffd000`93cb2340 fffff801`7b7d5abc : ffffd000`93cb2530 fffff801`7b7d5bea ffffc000`20782000 00000000`00000801 : nt!MmAccessFault+0x5f1
ffffd000`93cb24a0 fffff801`7b7bc8ff : fffff800`d14c2d3f ffffc000`1f095670 00000000`0001a050 fffff800`d14ccb00 : nt!KiPageFault+0x13c
ffffd000`93cb2638 fffff800`d14c2d3f : ffffc000`1f095670 00000000`0001a050 fffff800`d14ccb00 00000000`00000001 : nt!_ascii_stricmp+0x17
ffffd000`93cb2640 ffffc000`1f095670 : 00000000`0001a050 fffff800`d14ccb00 00000000`00000001 ffffe001`77143fc0 : TfSysMon+0x2d3f
ffffd000`93cb2648 00000000`0001a050 : fffff800`d14ccb00 00000000`00000001 ffffe001`77143fc0 00000000`b4a00004 : 0xffffc000`1f095670
ffffd000`93cb2650 fffff800`d14ccb00 : 00000000`00000001 ffffe001`77143fc0 00000000`b4a00004 00000000`00000010 : 0x1a050
ffffd000`93cb2658 00000000`00000001 : ffffe001`77143fc0 00000000`b4a00004 00000000`00000010 fffff800`d14c2b65 : TfSysMon+0xcb00
ffffd000`93cb2660 ffffe001`77143fc0 : 00000000`b4a00004 00000000`00000010 fffff800`d14c2b65 fffff800`d14ccb00 : 0x1
ffffd000`93cb2668 00000000`b4a00004 : 00000000`00000010 fffff800`d14c2b65 fffff800`d14ccb00 ffffe001`0000d028 : 0xffffe001`77143fc0
ffffd000`93cb2670 00000000`00000010 : fffff800`d14c2b65 fffff800`d14ccb00 ffffe001`0000d028 ffffc000`20782000 : 0xb4a00004
ffffd000`93cb2678 fffff800`d14c2b65 : fffff800`d14ccb00 ffffe001`0000d028 ffffc000`20782000 00000000`00000000 : 0x10
ffffd000`93cb2680 fffff800`d14ccb00 : ffffe001`0000d028 ffffc000`20782000 00000000`00000000 00000000`00000000 : TfSysMon+0x2b65
ffffd000`93cb2688 ffffe001`0000d028 : ffffc000`20782000 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff800`d14c2ba0 : TfSysMon+0xcb00
ffffd000`93cb2690 ffffc000`20782000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 fffff800`d14c2ba0 fffffa80`040d1660 : 0xffffe001`0000d028
ffffd000`93cb2698 00000000`00000000 : 00000000`00000000 fffff800`d14c2ba0 fffffa80`040d1660 fffff801`7b701390 : 0xffffc000`20782000


STACK_COMMAND:  kb

FOLLOWUP_IP:
TfSysMon+2d3f
fffff800`d14c2d3f 85c0            test    eax,eax

SYMBOL_STACK_INDEX:  5

SYMBOL_NAME:  TfSysMon+2d3f

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: TfSysMon

IMAGE_NAME:  TfSysMon.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4d6325eb

FAILURE_BUCKET_ID:  AV_TfSysMon+2d3f

BUCKET_ID:  AV_TfSysMon+2d3f

ANALYSIS_SOURCE:  KM

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:av_tfsysmon+2d3f

FAILURE_ID_HASH:  {c80b33c1-eb1e-ccb7-17d1-a1563fbb5ee0}

Followup: MachineOwner
---------
Avatar billede elin55 Juniormester
15. juli 2016 - 17:47 #54
kan jeg forsøge at fremprovokere en ny mindump?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2016 - 18:00 #55
Det ved du bedst selv :-) - du er jo nødt til at have den til at gå ned med blå skærm.

Det er ved BSOD at den laver dumpfilerne...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2016 - 22:17 #56
Jeg tager på ferie morgen, og er derfor kun sporadisk på nettet... - hvis du selv, eller andre, har lyst til at prøve at debugge filerne (når der dukker en ny op), er denne guide den jeg selv synes er mest fyldestgørende, uden at fylde for meget på: http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/how-do-i-use-windbg-debugger-to-troubleshoot-a-blue-screen-of-death/

I store træk - hent WinDbg.exe og installer (som del af et kit): https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=536682
Kør WinDbg.exe og modificer "Symbols" stien til SRV*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Luk Windbg.exe - gem "Workspace", så "Symbols" stien huskes fremover.
Åben Windbg.exe, åben en "Crash Dump" fil (CTRL+D)
Når dump-filen er indlæst, skrives følgende i prompten: !analyze -v

Det giver de ovenstående rapporter, hvor man kan læse hvilke processer/filer der driller.
Avatar billede elin55 Juniormester
16. juli 2016 - 09:17 #57
Hej "Seniormester",

det er ikke lykkedes at få den blå flade med sur smiley og tekst frem, - hverken under opstart eller nedluk, hvilket i sig selv kan ses som udvikling i den rigtige retning.

Så derfor: Tilladelse til, at du drager på ferie - jeg savner dig allerede, men du har fortjent den :-)

Skulle andre have lyst til at byde ind, er mine synlige fejl, at jeg ikke kan få netforbindelse, samt at maskinen "vipper" tilbage på skrivebordet, når jeg højreklikker på mappe, fil eller andet.

Problemfri, stationær maskine, indtil jeg i mandags upgraderede fra W7 til W10.
Avatar billede elin55 Juniormester
23. juli 2016 - 10:37 #58
Hej igen,

Under tidligere hjælpeforsøg i denne tråd er fejlkode i den blå side med den sure smiley blevet efterspurgt. - Jeg har ikke kunnet svare, da der intet stod på den blå side.

Under almindelig nysgerrighed klikkede  jeg i går på Windows 10-ikonet for "store". - Her brokkede den naturligvis, da den ikke kunne komme på nettet, men samtidig viste den denne fejlkode:

0x80072F30

Kan dette være en hjælp til at styre min PC tilbage på nettet igen?
Avatar billede elin55 Juniormester
29. juli 2016 - 10:54 #59
Endelig er netforbindelse opnået: Ved en tilfældighed så jeg, at Comodo brokkede over ikke at kunne få opdateringer ned, men den gav en mulighed, der hed fix it, hvilket jeg gjorde, hvorefter maskinen gik på nettet!!!!!!. Hurra.

Tak for god støtte undervejs. Er der noget om pointgivning som på Eksperten?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juli 2016 - 18:19 #60
Nej, der er ikke længere noget der hedder point. Men du kan markere de kommentarer, du synes har afhjulpet problemet, så andre brugere kan se, hvad der har virket.
Avatar billede elin55 Juniormester
01. august 2016 - 14:44 #61
Har markeret de mest resultatgivende svar og skal bestemt også huske at sige mange tak for hjælpen og fortsat god ferie.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester