Avatar billede Kasperroed Praktikant
03. juli 2016 - 18:56 Der er 2 kommentarer

Computer til studiestart

Hejsa!

Jeg vil meget gerne høre, hvad I siger til denne computer (link nedenfor). Den skal bruges til studiet, hvilket omfatter Office-programmerne, ordbøger på nettet osv. Desuden skal jeg bruge den privat til at se film og serier, surfe på nettet osv.

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/asus-zenbook-ux305ca-fc119t

Alternativt overvejer jeg en Macbook Air 13" med 8 GB ram og 128 GB SSD harddisk.

På forhånd tak for svar! :-)
Avatar billede Slater Ekspert
03. juli 2016 - 20:04 #1
Når det kun er til kontorbrug og deslige, så betyder en moderne computers specs stort set ingenting. Du kan nærmest ikke købe en computer, som ikke er ganske udmærket til at håndtere det. Kun er det rarest at sørge for, at den har SSD i stedet for traditionel harddisk, og det har dem, du nævner.

Det der varierer er følelse, størrelse, batteritid, vægt, tykkelse, osv. Og det er op til dig selv, hvad du foretrækker. F.eks. går jeg ud fra, du foretrækker 13" skærme, eftersom det er hvad du viser. Det ville jeg ikke selv købe, da jeg synes det er for småt, men det er jo fuldstændig en smagssag.

Det eneste jeg kan sige her er, ASUS er et ganske pålideligt mærke, prisen virker ikke helt tåbelig, og den har hvad den skal have: SSD, 8 GB RAM, rimelig CPU, grafikkort der klarer videoafspilning osv fint, men ikke spil.
Jeg kunne måske godt ønske mig, at CPU'en havde 4 fysiske kerner, men det er ikke en dealbreaker - og det får du heller ikke hos Apple. Så alt i alt, fint valg.
Avatar billede Kasperroed Praktikant
04. juli 2016 - 14:44 #2
Hej Slater,

TUSIND tak for svar!

Kan jeg få dig til at tilsende mig en mail på kasperbii@hotmail.com ? Jeg har lige et uddybende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på privat. :-)

Mvh,