Avatar billede jens_elling Nybegynder
22. august 2001 - 13:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

window.close

Hvad går der galt i fgl. kode...

<HTML>
<title></title>
<HEAD></HEAD>
<BODY>
<script>
    window.open(\"frame.htm\",\"OdinRM\", \"location=no,menubar=no, directories=no,scrollbars=yes,resizable=no,status=no, width=950, height=700\",true);
    window.close (\"_top\")
</script>
</BODY>
</HTML>

Det er meningen at siden skal lukke automatisk og uden at spørge først. Det er den første side der bliver åbnet(default.asp).

/Jens
Avatar billede jens_elling Nybegynder
22. august 2001 - 13:38 #1
det skal lige siges at den lukker siden fint efter men siger ja..
Avatar billede roenving Novice
22. august 2001 - 13:38 #2
Brugeren vil altid blive spurgt, hvis du ikke selv har åbnet vinduet -- sådan er det bare !!-]
Avatar billede jacobve Nybegynder
22. august 2001 - 13:39 #3
du kan ikke lukke et vindue, du ikke selv har åbnet via javascript...

det er en sikkerhed der er i browseren, som man ikke kan kode sig udenom...sorry.
Avatar billede jens_elling Nybegynder
22. august 2001 - 13:56 #4
kan man minimere det??
Avatar billede jacobve Nybegynder
22. august 2001 - 14:03 #5
så skal du tila t resize det, (der findes ikke en minimerings funktion).
Avatar billede jens_elling Nybegynder
22. august 2001 - 14:04 #6
okay.. tak skal i have, så er det da bekræftet:)=
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. august 2001 - 14:08 #7
Den der parameter du giver med til close()  er aldeles overflødig og bliver ignoreret. for at lukke et vindue med rammer fra en af rammerne siger du:
    top.close();

mvh JakobA
Avatar billede jens_elling Nybegynder
22. august 2001 - 14:09 #8
jeps.. det var bare noget jeg testede med:) jeg sad og blev lidt gråhåret, famlede derfor lidt langt ud..