Avatar billede martens Guru
02. juni 2016 - 22:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Splitte en tekst op og fjerne ligegyldig info

med reference til spørgsmål 1011015

Hvad så hvis jeg stiller tillægsspørgsmålet om der er én der kan knække nedenstående opgave..
Jeg vil gerne fjerne ordet POC:
have email01@email,com i et felt
Have navn1 i et felt
tlfnummer1 i et felt
email02 i et felt
navn2 i et felt
telefonnummer2 i et felt
al tekst efter tlfnummer2 skal væk ( en masse "lige gyldig tekst" )

POC: email01@email,com, Navn1, tlfnummer1, email02@email,com, Navn2, tlfnummer2,  en masse "lige gyldig tekst"

Er det noget I skarper hjerne kan gennemskue

Teksten står i en lang streng,der er importeret fra en ekstern database via Excel og jeg får alle data i et fritekstfelt, men vil meget gerne separere det ud, så jeg kan bruge data til eksempelvis at sende mails til samtlige brugere, der står listet i dette kaos af data..
Avatar billede martens Guru
02. juni 2016 - 22:02 #1
, komma er feltadskiller ;o)

Start af tekst vil altid være POC:
Avatar billede fdata Forsker
03. juni 2016 - 14:31 #2
Et lille forklarende eksempel:

Sub Test()
  Const s = "POC: email01@email,com, Navn1, tlfnummer1, email02@email,com, Navn2, tlfnummer2,  en masse lige gyldig tekst"
  Dim a

  a = Split(s, ",")
  Debug.Print "Email", Replace(a(0) & "." & a(1), "POC: ", "")
  Debug.Print "Navn1", Trim(a(2))
End Sub