Det kan være fint at hjælpe folk, men du skal bare også passe på, at du ikke udelukker eller begrænser nogen.
Som sagt kræver en e-mail-adresse ikke et domæne, den kan godt indeholde whitespace (selvom det er så sjældent at det som regel kan ignoreres), og med ICANN's frigivelse af TLD'er, behøver det heller ikke længere et TLD. F.eks. er
http://ac. et gyldigt FQDN.
Måske ville den bedste løsning være en Javascript-advarsel, der bare sagde "din e-mail ser underlig ud, er du sikker på den er korrekt?", hvis den var ud over det sædvanlige. Men hvor du lander på balancegangen mellem hjælp og begrænsning er naturligvis op til dig.
Personligt, med 10 års erhvervserfaring som webudvikler, plejer jeg aldrig at gøre mere end tjekke for eksistensen af et @ og et punktum. Hvis de er der, så har man hjulpet folk så meget det kan forventes, og uanset hvad får man ikke selv nogen garantier ud af det. Er det ekstra vigtigt at den tastes korrekt, er det som regel bedre at bede dem indtaste den to gange.