Avatar billede jalle Nybegynder
16. april 2016 - 20:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra en ekstern webside

Har tidligere haft et script som har virket (siden 2013), men der er lavet om på den webside, som jeg har hentet data fra. Det er brugt til at lave en ny bane oversigt som kan ikke kan tilmelde sig fra. Dataene er lovlige nok at hente da det er klubbens egne data.

Det gamle script kan ses her: http://www1.fbk-hal.dk/test8.phps

Nu hvor jeg kan se at det ikke virker mere, så har jeg brug for hjælp til at lave et nyt script som henter data fra siden - det som jeg har behov for er følgende:

Banen: ved hjælp af 4 cifre
Optaget eller ej: optaget der er ikke noget link - ikke optaget et link.

Nogen som kan hjælpe med at udforme et nyt script til mig eller guide mig på vej til hvordan det kan laves ?

Skal siges at jeg ikke har rodet med php i de sidste 4-5 år og der er sket mange ting siden.
Avatar billede esmic Nybegynder
18. april 2016 - 18:15 #1
http://php.net/manual/en/function.file-get-contents.php

<?php
$homepage = file_get_contents('http://www.example.com/');
echo $homepage;
?>

Så har du den hjemmeside du vil programmere på.

Så kan du bevæge dig ind i det man kalder "webscraping", men det er tricky business. Der er nogle php classer der gør det nemmere for dig.

Endelig kan man jo forhøre sig om der er et api, idet siden ser ud til at være bygget på noget smart cms værk.
Avatar billede esmic Nybegynder
18. april 2016 - 18:19 #2
Må jeg lige høre:

Har du eller har du ikke adgang til deres database? Og bruger de ikke database til at styre det show med banebookingen?

Jeg kan se du har haft adgang til deres database
Avatar billede jalle Nybegynder
18. april 2016 - 20:52 #3
Jeg har ikke adgang til deres database.

Problemet er at klubben ikke ønsker at medlemmer kan tilmelde sig direkte på en bane, som de vises på den side og derfor ønsker de at lave deres egen baneoversigt, hvor den viser om en bane er optaget eller ej. Mit script har virket fra 2013 og frem til engang i marts/april måned. Vi ved ikke lige hvornår det er holdt op med at virke.
Avatar billede jalle Nybegynder
18. april 2016 - 21:12 #4
Nu fik jeg mit script til at virke

$rows = $tables->item(0)->getElementsByTagName('tr');
ændrede jeg til
$rows = $tables->item(2)->getElementsByTagName('tr');

men hvornår undgår jeg at skulle ændre den fremadrettet ?

Måske jeg skulle rydde op i scriptet også
Avatar billede jalle Nybegynder
18. april 2016 - 23:54 #5
Lukker spørgsmålet idet der ikke var noget problem med min kode alligevel - skulle kun rettes til, så den hentede de rigtige data.

undskyld ulejligheden