Avatar billede petersen7913 Forsker
13. april 2016 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre højden af et rapport felt ved indlæsning?

Jeg har en rapport, hvor nogle felter skal vises under hinanden:

No Item Dummy .....
1  1
2  1
Så No = 1 består af Item 1 og 2, Dummy skal være et felt, som brugerne kan skrive i.
Og af og til er der et 3. item som ved No = 2, item 1, 2 og 3.

Udfordringen er, at brugerne plejer at få et print fra Excel og der er det jo ret let at lave rammmer osv....

Så jeg skal lave en ramme om No feltet, men det skal fylde 2 linier (eller 3 hvis der er 3 items). Så har jeg et dummyfelt (select "" as dummy) som også skal have en ramme, og den ramme skal også være enten 2 eller 3 linier i højden.

Jeg har tænkt på, at jeg i Report_load kunne gøre noget i retning af

IF <2 item> then
  set xxx-højde = 2
IF <3 item> then
  set xxx--højde = 3

Det er 'set xxx-højde = 2' jeg ikke kan finde ud af, hvordan skal den kode se ud?

Vil det være rigtigt at lægge koden på Report_Load eller skal det ligge et andet sted? Detaljesektiopn???? Samme rapport kan have nogle linier med 2 item og nogle linier med 3.
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2016 - 14:35 #1
As I think I have mentioned previously, reports isn't my strong area.
Not sure its possible or at least not easily. The problem I see is that the field can have a frame around it, but when it can be over more than one line then you also get more than one field. So putting a frame around it will end up as a frame around each field on each line.
So you would need to alter frame in code using VBA. First line with top of frame and sides. bottom line with bottom of frame and sides. and lines I between with just sides.

If you see what I mean
Avatar billede fdata Forsker
13. april 2016 - 14:59 #2
Som Terry nævner, er det pænt langhåret, idet du jo skal ind og korrigere top- og bundlinjer i de enkelte felter - afhængig af om der er 1, 2 eller 3 poster. Det er ikke for børn!

Hvorfor ikke eksportere dine data til Excel?
Som du siger: "der er det jo ret let at lave rammmer". Du kan fra Access VBA manipulere med Excel. Der er tonsvis af anvisninger på nettet.
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. april 2016 - 08:27 #3
Tak for jeres svar :) Jamen min besked tilbage til brugerne bliver så nok, at de IKKE kan få det de vil ha. De må vænne sig til et lidt andet layout. Og jeg kan med god samvittighed sige at jeg har undersøgt sagen ;)

Vil en af jer lægge et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2016 - 08:42 #4
If its an area that the users can write in then that would still be possible, only difference is that it wont be framed in.
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. april 2016 - 08:54 #5
De har helt sikkert IKKE tid til at lave layout på de her print he he. Men det er jo altid rarest bare at se det man altid har set .... indtil man vænner sig til noget nyt.