Avatar billede MoodyJerup Novice
08. april 2016 - 10:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til decifrering af kode

Jeg har brug for at konvertere nedenstående HEX (?) kode til noget brugbart.

<storyid>34f886bc:001fddbd:570660cc</storyid>

Jeg er igang med et bygge et program, som tager udgangspunkt i en masse xml/tekst-filer, hvor hver fils unikke ID er ovenstående.

Men dette ID indeholder med højst sandsynlighed et index-id, der bestemmer dennes rækkefølge ift de andre tekstfiler.

Kan I komme med nogle bud på - eller måske hjælpe med at finde ud af - hvordan jeg får konverteret denne kode til noget brugbart?

Jeg har prøvet at konvertere direkte fra HEX til String, men det giver ikke noget brugbart.

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2016 - 10:51 #1
Som regel er hex-id'er tilfældige. Det kommer naturligvis an på, hvad der har genereret dem - men formålet er som regel at åbne for muligheden af sharding og asynkrone operationer, hvor man ikke kan bruge et fortløbende id, da en proces ikke ved hvor langt en anden er kommet, og man derfor ville ende med duplikerede id'er ved at bruge fortløbende.

Så højst sandsynligt kan du ikke bruge det id til noget som helst andet end at identificere en fil. Rækkefølgen skal komme et andet sted fra.
Avatar billede MoodyJerup Novice
14. april 2016 - 14:58 #2
Tak. Jeg fandt den et andet sted. Tak for hjælpen.

Vil du have point?
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2016 - 18:29 #3
Det var godt du løste det.