Avatar billede poffe Nybegynder
22. august 2001 - 00:15 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

dato til dag

Hejsa

1: Findes der en funktion i PHP, hvor jeg kan give den en Dato (sql format y:m:d) hvorved en returnere Monday?

2: Hvordan laver man lettest en sql dato om til dag-måned-år. Jeg har selv siddet og rodet lidt med det, men det er just ikke den mest fikse kode jeg har lavet. Kan godt paste den ind, men tror faktisk gerne i vil være fri!

Thomas Pedersen
www.av-supply.dk (Køre ikke endnu)
Avatar billede superib Nybegynder
22. august 2001 - 00:16 #1
lytter
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. august 2001 - 00:17 #2
http://php.net/manual/en/function.date.php

Brug UNIX_TIMESTAMP(row) AS foo  når du henter dato row\'en ud!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:18 #3
Til 2.:

Hvis du har et DATETIME felt kan du trække feltet ud med:

$res = mysql_query(\"SELECT UNIX_TIMESTAMP(dit_felt_navn) FROM tablename\") or die(mysql_error());
// hent tid/dato som vi nu har i sekunder via UNIX_TIMESTAMP()
$dato = date(\"d:m:Y\", mysql_result($res, 0, 0));
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. august 2001 - 00:19 #4
Kræver at dato\'rowen er af timestamp eller datetime
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:19 #5
wizprod.com:> \"AS foo\" er unødvendigt ...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. august 2001 - 00:21 #6
jap, men bare for at vise at man kan!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:23 #7
wizprod.com:> Det er unødvendigt når du kun trækker enkelte felter ud eller hvis du bruger mysql_fetch_row() istedet for _array() så at vise at man kan er ikke nogen fordel.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. august 2001 - 00:24 #8
jeg trækker (næsten) aldrig kun et felt ud og bruger aldrig fetch_row, kun array *GGG* sååå
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:26 #9
poffe:> point ? Hvad gik der galt ?
Avatar billede poffe Nybegynder
22. august 2001 - 00:30 #10
tjaaaa. Det ved jeg sku ikke. 2 sek
Avatar billede poffe Nybegynder
22. august 2001 - 00:31 #11
Jeg kan ikke tildele nogen!!!!! min browser døede mit i at jeg havde delt pointene imellem jer - Sorry.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:33 #12
poffe:> \"problemet\" er at du (eller en fejl) gav wizprod.com alle 30 .. var det meningen ? hvis ikke så sig det lige til ham og om hvor mange jeg skulle have så må han oprette et spm. til mig med point
Avatar billede poffe Nybegynder
22. august 2001 - 00:36 #13
jeg ville dele det imellem jer. 15 / 15. Gør det i morgen, hvis ikke han selv lige kigger.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 00:36 #14
poffe:> fair nok :-)

wizprod.com:> opretter du lige spm. til mig ?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
22. august 2001 - 07:09 #15
Gør det når jeg kommer hjem fra arbejde, kl 1830 idag!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. august 2001 - 10:52 #16
:)