Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 18:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gridview og overførsel af værdier til anden webform

Hej.

Jeg sidder med webform1 og har lavet et gridview.

Jeg åbner webform2 fra webform1 og skal have værdier flyttet med over til Textbox1.Text og Textbox2.Text i webform2.... altså fra webform1 1. + 2. kolonne i gridview.

Til at kalde webform2 bruger jeg Response.Redirect.

Hvordan gør man det variablene med over?
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 18:47 #1
Det lyder for mig som et irrelevant postback - du bør kunne løse det med et hyperlink, hvor du så sender de to variabler med som querystrings.
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 19:15 #2
Det skal egentlig ske når jeg trykker på den knap, jeg har lavet i mit gridview som ekstra kolonne.

Har du nogen ide om hvor koden skal skrive og hvordan den skal se ud?
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2016 - 20:54 #3
Kan ikke huske den præcise syntaks - men noget a la

<asp:HyperLink ID="xxx" runat="server" NavigateUrl='<%# "~/side.aspx?UserID=" + Eval("a") + "&" + Eval("b") %>' Text="yyy" />
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 21:08 #4
Hmm, ikke noget jeg forstår ret godt.

Og det er ikke muligt at bruge Response.Redirect og så få tingene med videre til den anden webform?
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2016 - 01:03 #5
problemet med den tilgang er at det er ekstremt uhensigtsmæssigt da du ved dit postback er nødt til at databinde før du redirecter, det gør siden langsom. Et hyperlink eller en linkbutton i et templatefield eller brug af et hyperlinkfield er lettest og kræver færrest ressourcer. Det er svært at komme nærmere end den givne kode uden at vide hvordan din kode i øvrigt er.
Avatar billede NN45 Nybegynder
28. marts 2016 - 01:45 #6
Ok, ved ikke om jeg kan bruge det.
Vil du have point?
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2016 - 10:48 #7
Du kan jo prøve at komme med noget kode eller komme lidt nærmere ind på hvor du går i stå.
Avatar billede NN45 Nybegynder
28. marts 2016 - 11:21 #8
Jamen jeg vil ikke lave et med html/asp kode.

Jeg vil lave det med C# kode i min Visual Studio.

Er du frisk på det, så kan jeg beskrive hvad jeg lige nu forsøger med?
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2016 - 11:34 #9
Det tror jeg ikke helt jeg forstår? Vil du gøre det sværest muligt for dig selv eller?
Avatar billede NN45 Nybegynder
28. marts 2016 - 11:50 #10
Jeg lukker spørgsmålet.

Vil du have point.
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2016 - 12:10 #11
Hvorfor ikke komme med lidt kode? Det gør det hele lidt nemmere. Hvis du er ny til .NET er et let at lave fejl, så lad os da løse de værste udfordringer med det samme.
Avatar billede NN45 Nybegynder
28. marts 2016 - 12:12 #12
I øvrigt var det jeg ledte efter formentlig dette:

Server.Transfer("WebForm3.aspx");
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2016 - 12:34 #13
Tanken er den samme som med Response.Redirect - forskellene kan du læse om her; http://www.codeproject.com/Articles/775221/Server-Transfer-VS-Response-Redirect-Simplified

Men stadig, performance er dårlig hvis du vælger et postback fremfor et almindeligt link når nu der ingen umiddelbar grund er til at vælge et postback.
Avatar billede NN45 Nybegynder
28. marts 2016 - 16:32 #14
Lukket.
Avatar billede Suraj Surve Praktikant
06. august 2019 - 20:14 #15