Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webform og SQL

Hej.

Jeg har lavet en webform og forsøger at skrive en record til MSSQL. Se kode nedenfor... det bryder ned, når SQL kommando køres. En der kan se, hvad problemet er?

SqlConnection con = new SqlConnection("Data Source = JK\\NAVDEMO; Initial Catalog = Demo Database NAV (9-0); Integrated Security=True;");

con.Open();

SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO G_L Account (No., Name) VALUES ('" + TextBox1.Text + "','" + TextBox2.Text + "')", con);

cmd.ExecuteNonQuery();

con.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2016 - 15:55 #1
Der er et punktum efter/i feltnavn:

No.

ENten skal det vaek.

Eller saa skal der [] omkring.
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 17:02 #2
Jeg har lige taget en anden tabel, hvor der ikke er et felt med unik id med . i.

Det ser nu sådan ud, men jeg får stadig fejlen:

SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO CRONUS Danmark$LedTable (Number, Name) VALUES ('" + TextBox1.Text + "','" + TextBox2.Text + "')", con);
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 17:06 #3
Jeg kan få oplyst følgende fejl:

{"Incorrect syntax near 'Danmark$LedTable'."}
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2016 - 17:36 #4
Her er der mellem rum i tabelnavn:

CRONUS Danmark$LedTable
Avatar billede NN45 Nybegynder
27. marts 2016 - 17:55 #5
Du har ret... jeg har rettet tabelnavnet til noget uden mellemrum, så virker.

Vil du have point?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2016 - 18:35 #6
gerne
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2016 - 18:36 #7
Du kan ogsaa saette [] omkring.
Avatar billede helenej1986 Nybegynder
27. marts 2016 - 23:15 #8
Jeg vil også helt klart anbefale dig en anden model! Jeg sad selv og rodede med den sidste gang og det hjalp da jeg skiftede til en meget lettere udgave!