Avatar billede keepy Seniormester
11. marts 2016 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Store Record in MsSQL Db

Jeg har en MSSql table jeg ikke kende på forhånd ved navn, antal kolonner, eller data typer.
On the fly får jeg navnet på tablen og hvad alle kolonner hedder + deres datatype.

Men hvordan får jeg lige indsat en record i tabellen, når jeg ikke kender den på forhånd?

Jeg kan ikke lave et sql statement som en string, så vil mine data alle være af stringtype.
var commandStr = "INSERT INTO TestDb.dbo." + TableName + "([Number],[Date]) VALUES(" + int variable + ","+datetime.Now+")";

Jeg kan ikke lave en stored procedure, da jeg ikke kender tabellen på forhånd.

Linq kan jeg vel heller ikke bruge når tabellen er ukendt på forhånd.

På forhånd tak.
Avatar billede keepy Seniormester
11. marts 2016 - 11:29 #1
Jeg tror jeg laver spørgsmålet lidt om.

Kan man hente en table uden data in som et object, læg data i og insert den som en ny record i tabellen, uden der sker noget med eksisterende data?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2016 - 13:57 #2
Re spm)

Bare generer en INSERT. Alle data typer bliver ikke lavet om til string.

Re #1)

Lyder som en omvej ikke en genvej.
Avatar billede keepy Seniormester
15. marts 2016 - 21:13 #3
JEg fandt en anden løsning, men smid gerne et svar så giver jeg point
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2016 - 18:13 #4
ok