Avatar billede nicho434343 Nybegynder
25. februar 2016 - 11:19 Der er 1 kommentar

Bærbar Lenovo

Hej :)

Jeg har en bærbar Lenovo, har ikke lige helt præcis hvilken lige nu.

Men vil gerne have den renset for støv, og vil helst ikke ødelægge den.

Nogle der har nogle gode råd?
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2016 - 11:51 #1
Hvis du kan åbne den og få adgang til de støvede områder, så køb noget trykluft. Sørg for at købe det i en elektronikbutik, da mange slags trykluft danner kondensvand som kan skabe kortslutninger. Dem der er lavet til elektronik er ofte en del dyrere, men det er altså ikke værd at spare der. Du kan f.eks. få det her: http://www.wupti.com/produkter/foto/fototilbehoer/rensemidler/dustoff-xl?cid=pc_911205000000

Derefter blæser du støvet væk. Men husk at holde ventilatorer og lignende fast. Det gør ikke noget hvis de bevæger sig lidt, men enhver elmotor fungerer også som dynamo hvis den drejes manuelt, så hvis du blæser direkte på en ventilator og får den til at snurre rundt, producerer du strøm der kan ødelægge computeren.