Avatar billede petersen7913 Forsker
18. februar 2016 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Loop gennem nestede forms/subforms

Jeg ved så ikke om det er en dækkende overskrift ...

Jeg har en hovedform - enkelt formular, der får data fra en query.

Så har jeg 3 faneblade med subforms, der får data fra hver sin tabel, der er linket til hovedqueryen. Det virkede som en smart måde at samle data på ;)

I den ene subform ønsker jeg at gå til subform, loope gennem rækkerne og gøre noget.

Det går fint med at gå til subform og håndtere førte række men når jeg bruger DoCmd.GoToRecord , , acNext for at gå til næste række er det IKKE til næste række i min subform men til næste række i hovedformen.

Så hvordan holder jeg 'fast' i at det er Subform-Next????
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 16:14 #1
not sure how your going to sub form and handling first record but it sounds as though you dont have focus on the sub form

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff836374.aspx
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 16:31 #2
Why dont you use the sub forms recordset to change data in records?

Set rstSubForm=Forms!frmMain!frmSub1.Form.RecordSet

Do While not rstSubForm.EOF

'Update here

  rstSubForm.MoveNext

Loop
Avatar billede petersen7913 Forsker
19. februar 2016 - 08:01 #3
Terry - tak for dine forslag, jeg prøver dem af. Og husk at lægge et svar :)

Problemer er, at jeg er så god og rar overfor mine brugere ;) I den her subform skal man måske indtaste/vælge fra comboboks de samme 5-6 oplysninger for måske 15-20 rækker i subform. I øjeblikket bruger de Excel..... hvor det er let at drag-and-drop data ned i rækkerne.

Og lige den her form og subforms er det de gør hver dag mange gange. Så det er vigtigt at de får noget, der letter indtastningen. Nogle få af dataene skal måske håndrettes bagefter, men så kan de vælge fra comboboksen.

Som sagt, jeg prøver dine forslag af, bare jeg ender med noget, der er nemt for brugerne.

Jeg overvejer om jeg kan lave om i den grundlæggende struktur for at løse det her problem, men har en ret stram tidsplan ;) Og hvem har ikke det :)
Avatar billede terry Ekspert
19. februar 2016 - 09:39 #4
Always a good idea to keep your customers happy :-)

I can see your point in trying to keep things as easy as possible regarding data entry, but lets say there was 20 rows and only 10 needed the same new value, it would require just as many corrections afterwards.

"Jeg overvejer om jeg kan lave om i den grundlæggende struktur for at løse det her problem"

Not sure what you think could be wrong here, if the dB is designed correctly then its more a requirement from your customers than a problem.

And no need to give points until you have a solution you can use :-)
Avatar billede petersen7913 Forsker
19. februar 2016 - 10:59 #5
Jeg lader problemet ligge et par dage. Lige nu kan de bruge de lidt besværlige måde til test.

Mht. point, de er velfortjente fordi du hjælper hurtigt og yderst konstruktivt :) Det kan være lidt hårdt at sidde som eneste udvikler og ikke ha kollegaer at spørge ;)
Avatar billede terry Ekspert
19. februar 2016 - 11:58 #6
Thanks for the points.

I can understand your frustration having no colleagues to spar with, but luckily there's lots of help to be found on the web and  of course here on eksperten.

Have a good weekend when you get there ...
Oh and if you cant get anything to work then drop a comment.
Avatar billede petersen7913 Forsker
22. februar 2016 - 10:03 #7
Det virker :)

Det er altid godt at lægge noget til side et par dage
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2016 - 10:33 #8
:-)