Avatar billede kjarlsn Nybegynder
15. februar 2016 - 19:31 Der er 3 kommentarer

hotkey, makro programmering

mit spørgsmål går på om det er muligt at lave en macro der klikker i et bestemt felt, når dette felt ikke altid har en defineret position.

jeg har med hjælp fra et macro recorder program lavet en makro der virker når tekst boksen jeg skal trykke på har en bestemt position, x, y koordinat i forhold til vinduet ( Programmet jeg anvender).

I mit arbejde er jeg dog nødsagdet til at ændre på små vinduer i selve programmet, dette gør at positionen for tekst boksen flytter sig en lille smule iforhold til den relative position til vinduet. altså når jeg lavet kommandoen, så klikkes der ved siden af tekst boksen.

et eksempel på vindet er dette billede:

http://www.wienkav.at/kav/kfj/91033454/physik/images2/panel_large.png

øvre venstre vindue ses en boks hvor tallet 14.000 ses.

min makro skal kunne klikke i boksen, alt+a, ændre tallet til et andet, enter.

jeg tænkte på om der findes et program eller en metode til at søge på placeringen af denne boks i forhold til et reference billede. og derved definere koordinater for hvor der skal trykkes.

andre forslag til at løse dette problem er meget velkomne

mvh mathias
Avatar billede Wally73 Mester
16. februar 2016 - 20:48 #1
Der er ingen tastatur-genvej til at markere eller ændre denne værdi?
Avatar billede kjarlsn Nybegynder
16. februar 2016 - 21:46 #2
Nej desværre, jeg har lavet en midlertidig løsning, at holde musen over området, og lave en kommando der trykker, markere tal, indsætter nyt tal og trykker enter.

virker for så vidt ok
Avatar billede Wally73 Mester
16. februar 2016 - 22:39 #3
Der findes nogle få hotkey programmer, der kan aflæse et andet programsfunktioner og tilpasse sig efter det, men ofte søger de efter velkendte operativsystem-funktioner, så som knapper og menuer.
Jeg er ikke sikker på at det tal er en sådanne funktion, så tror ikke de ville virke dynamisk her. :(