Avatar billede madseksperten Nybegynder
29. januar 2016 - 20:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bootstrap height

Hejsa

Jeg er lige idag begyndt at kigge på bootstrap. Jeg er lidt i tvivl om man "må" sætte en height på div tags. Fx:

<div class="container-fluid">
        <div class="row">
            <div class="col-lg-1 col-xs-4 bg-warning">
            </div>
            <div class="col-lg-1 col-xs-4 bg-info">
            </div>
            <div class="col-lg-1 col-xs-4 bg-danger">
            </div>
            <div class="col-lg-1 col-xs-4 bg-success">
            </div>

Hvis jeg så fx gerne vil have en height på 200 px i div 1, kan jeg så bare sætte en class på og style det med css, eller er det helt forkert?

Mvh Mads
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. januar 2016 - 21:01 #1
Du kan jo gøre som du vil. Bootstrap er jo "bare" et predefineret theme, så hvis det ikke passer kan du bare tilpasse det.
Men du kan jo risikere nogle af deres "smarte" ting ikke længere virker, hvis du hacker for meget rundt. :)
Men prøv.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
29. januar 2016 - 21:10 #2
Tak for svaret. Vil egentligt bare gøre det på den rigtige måde. Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt længere for at se om nogle kommer med nogle ideer :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2016 - 21:41 #3
Den rigtige måde er at sætte din egen class på - du skal se bootstrap som en masse moduler, fx knapper, formfelter etc, og nogle af de moduler har temaer på sig, fx omkring størrelse og farve, så medmindre din height altid tilhører og giver mening på bg-warning eller andet bootstrap-modul så skal du opbygge dine egne klasse/moduler.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. februar 2016 - 09:56 #4
Mange tak for svaret. Hvordan kan man så overwrite fx bootstrap.min.css. Når jeg tilføjer en knap, så er der en farve på. Men hvis jeg gerne vil ændre farve osv på den, hvordan kan jeg så gøre det? Det er det samme med min navbar.

Skal jeg i min head henvise til mit eget stylesheet, før bootstrap.min.css? fx:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="customizebootstrap.css"

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="bootstrap.min.css"
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2016 - 20:38 #5
Det er i hvert fald én måde at gøre det på - du kan også fx kigge på http://getbootstrap.com/customize/ eller hvis du arbejder med less/sass og gulp/grunt automatisere samt udvælge specifikt hvad der skal inkluderes.