Avatar billede martens Guru
12. januar 2016 - 21:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende on behalf / på vegne af via VBA

Hej er der nogen, der har noget funktionsdygtig kode eller kan hjælpe mig på rette vej til at kunne sende på vegne af ( on behalf of )

Jeg har rettigheder på plads ( det er en Exchangeserver, der benyttes .. )

Jeg har flere gange benyttet mig af noget a´la : DoCmd.SendObject , , TXT, "mailadress@gmail.com", , , Me.txt_subject, Me.txt_message

Any hints ?
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2016 - 11:05 #1
Very much doubt you can use DoCmd.SendObject for this, you'll probably need to use VBA code to do this which can give other issues.
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2016 - 11:20 #2
You could try something like this

Function SendMail()
Dim objOl As Outlook.Application
Dim objPost As MailItem

    Set objOl = New Outlook.Application
    Set objPost = objOl.CreateItem(olMailItem)

    With objPost
        .Subject = "Subject goes here"
        .To = "eksperten@santhell.dk"
        .SentOnBehalfOfName = "On Behalf Of"

        .Body = "Hej Med dig!"

        .Send

    End With
End Function
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2016 - 11:22 #3
you will need a reference to Outlook
Avatar billede martens Guru
13. januar 2016 - 13:29 #4
tak Terry

Men hvordan laver jeg denne reference til Outlook ?

har googlet lidt om fundet dette, men kan ikke lige hitte ud af, at få det strikket rigtigt sammen..

http://stackoverflow.com/questions/24630378/i-need-to-code-for-the-correct-reference-to-ms-outlook-from-excel

mvh martens
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2016 - 13:44 #5
Ctrl+G to get I code view, then Tools+References menu
Avatar billede terry Ekspert
13. januar 2016 - 13:47 #6
then go down list until you find Microsoft Outlook Object Lib.
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2016 - 10:18 #7
?
Avatar billede martens Guru
17. januar 2016 - 00:29 #8
Hej Terry...
Det virker fint på min hjemmecomputer... men på vores intranet .. kan jeg ikke finde Outlook Object Lib ;o(

Men tak for hjælpen....
Avatar billede terry Ekspert
17. januar 2016 - 10:15 #9
is outlook installed on the intranet machine?

I obviously dont know your companies setup, but I assume that you have an exchange server and a number of user PC's.

you say "Jeg har rettigheder på plads ( det er en Exchangeserver, der benyttes .. )".

So I assume that its the user PC's which you want to be able to use "on behalf" from. So where does the intranet machine come into the picture?

and thanks for the points