Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2016 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asus bærbar starter af sig selv.

Min Asus kører på husstrøm. Batteriet er ikke sat i.
Der er ikke flueben under Tillad denne enhed at starte computeren,
hverken under tastatur eller mus, og jeg kan ikke, i bios, se der står noget med wake on lan, og der bliver ikke automatisk søgt efter post.
Luk står til luk, slumre til slumre, og luk låget til slumre. Jeg lukker altid under START når jeg vil lukke, altså før jeg lukker låget. Alligevel starter den ofte selv op. Når jeg åbner låget, er der ikke noget nyt på skrivebordet, og ingen problemer.
Windows 8.1 og Classic shell.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2016 - 16:02 #1
Er alle tjektegn i strømstyring under netkortene fjernet i enhedshåndtering?

Jeg har tre stk derinde på lan kortet på den stationære.
Husk at tjekke begge kort.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2016 - 16:16 #2
Det har jeg ikke hørt om før, og der var faktisk flueben i det ene:
Realtek family controller. Nu må jeg så vente og se om det hjælper.
Tak for forslaget, vender selvfølgelig tilbage senere :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2016 - 16:34 #3
Ja det plejer du jo at gøre :-)
Håber det lykkedes for dig :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2016 - 16:32 #4
Indtil nu har computeren ikke startet op af sig selv, så problemet er forhåbentligt løst.
Jeg kan ikke se nogen mening i, at Network starter computeren, bare for at starte. Nu kører jeg på husstrøm, men havde jeg kørt på batteri ville strømforbruget i sig selv være et problem, for det er en ret stor bærbar.
Jeg har set efter på min stationære, og der er ingen flueben. Måske har jeg selv fjernet det engang for længe siden, og glemt alt om det igen? Det kunne ligne mig.
Nå men du skal have tak, og læg venligst et svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2016 - 17:03 #5
Velbekomme :-)