Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 01:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

forskellige baggrundsfarver i en while lykke

Hejsa

Jeg har haft et spørgsmål noget ligende. Jeg har en form hvor man kan indtaste et tal. De tal ryger ind i et div tag, og bevæger sig ned i div tagget når man skriver flere numre ind. Nu har jeg så et andet div tag, som ser ud ligesom den anden:

http://postimg.org/image/y120fdd53/

Her vil jeg gerne have at når der indtastes et tal, skifter baggrundsfarven. Når der indtastes et nyt tal, går baggrundsfarven ned under den nye farve. Jeg har lavet nogle arrays med de specifikke tal, som skal have den specifikke baggrundsfarve. Farven skal have en height på 20px;

Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal implementere dette i min while lykke. Jeg har prøvet mig lidt frem, men det er forkert. Er der en som har en ide til hvordan jeg kan løse det?

mvh Mads

Div tag som tallene udskrives i:

              <div id="showsection">
            <!--<div class="hotnumbersheader">
                <p>Hot</p>
            </div>    -->

            <ul class="sectionnumbers" style="list-style:none; padding: 4px 0px 0px 0px ;">
                <?php include('sections.php');?>
            </ul>
        </div>

PHP:

<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');

// Selecting Database
include 'dbconfic.inc.php';
$voisins = array(0 => "#81c77d", 2 => "#81c77d", 3 => "#81c77d", 4 => "#81c77d", 7 => "#81c77d", 12 => "#81c77d", 15 => "#81c77d", 18 => "#81c77d", 19 => "#81c77d", 21 => "#81c77d", 22 => "#81c77d", 25 => "#81c77d", 26 => "#81c77d", 28 => "#81c77d", 29 => "#81c77d", 32 => "#81c77d", 35 => "#81c77d");
$jeu = array(0 => "#81e87c", 3 => "#81e87c", 12 => "#81e87c", 15 => "#81e87c", 26 => "#81e87c", 32 => "#81e87c", 35 => "#81e87c");
$orp_1 = array(6 => "#ffffff", 17 => "#ffffff", 34 => "#ffffff");
$tiers = array(5 => "#dfb07b", 8 => "#dfb07b", 10 => "#dfb07b", 11 => "#dfb07b", 13 => "#dfb07b", 16 => "#dfb07b", 23 => "#dfb07b", 24 => "#dfb07b", 27 => "#dfb07b", 30 => "#dfb07b", 33 => "#dfb07b", 36 => "#dfb07b");
$orp_2 = array(1 => "#ffffff", 9 => "#ffffff", 14 => "#ffffff", 20 => "#ffffff", 31 => "#ffffff");

    // '?' er placeholders for variabler
    $stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

    // execute prepared statement
    $stmt->execute();

    // gør variabler klar:
    $number = null;
    $n_id = null;

    /* bind result variabler */
    $stmt->bind_result($n_id, $number);

    /* fetch values for hver row, her kun 1 row dog: */
    $i = 0;
    while ($stmt->fetch()) {

            echo "<li><div style='background-color: ".$voisins[$i]."</li>";
                $i++;

    }

    // luk statement
    $stmt->close();

    // luk connection
    $mysqli->close();

?>
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 01:51 #1
okay det virker faktisk en lille smule nu.

Jeg har lavet denne while lykke, og det giver det rigtige resultat for mit første array. Dog står der #81c7dd. Men hvordan får jeg implementeret de andre arrys?

while ($stmt->fetch()) {
        $voi = ($number = $voisins? $voisins[$number] : $voisins[0]);

            echo "<li><div style='background-color: ".$voi."'>$number</div></li>";

    }

Jeg har prøvet dette, men det går galt:

while ($stmt->fetch()) {
        $voi = ($number = $voisins? $voisins[$number] : $voisins[0]);
            $jeus = ($number = $jeu? $jeu[$number] : $jeu[0]);

            echo "<li><div style='background-color: ".$voi."'>$number</div></li>";
                        echo "<li><div style='background-color: ".$jeus."'>$number</div></li>";

    }

Jeg ved ikke helt hvordan man laver en echo på én linje :-/
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. januar 2016 - 05:31 #2
jeg tror jeg ville slå de 5 farve array sammen som et multidim array, og ligge padding ind i, som du har brugt tidligere.

her er et lille test eks du kan lege med
<?php
// kommer fra sql
$numbers_=array(9=>2, 8=>0, 15=>5);

$property=array(
    "orp_2"=>array(
        "numbers"=>array(1,9,14,20,31), "padding"=>5, "color"=>"#ffffff"),
    "voisins"=>array(
        "numbers"=>array(0, 2, 3, 4 , 7, 18 , 19 , 21, 22, 25, 26, 28, 29, 32, 35), "padding"=>15, "color"=>"#81c77d"
    ),
    "jeu"=>array(
        "numbers"=>array(3, 12, 15, 26, 32, 35), "padding"=>7, "color"=>"#81e87c"
    ),
    "orp_1"=>array(
        "numbers"=>array(6,17,34), "padding"=>12, "color"=>"#ffffff"
    ),
    "tiers"=>array(
        "numbers"=>array(5,8,10,11,13,16,23,24,27,30,33,36), "padding"=>42, "color"=>"#dfb07b"
    )
);

$str="";
foreach ($numbers_ as $numbers_key => $numbers_value){

    // løber de 5 array igennem
    foreach ($property as $key => $value){
        // $key = array navnet (orp_2,voisins... )
        // $value = numbers, padding, color

        // sørger for at 8 ikke bliver udskrevet da værdien er 0
        if($numbers_value>0){
            // finder tallet i et af de 5 array, og udskriver det, samt antallet af tal, og padding og farve
            if(in_array($numbers_key, $value['numbers']) ){
                $str .= "tal " . $numbers_key . " er der " . $numbers_value . " af padding = " . $value['padding'] . " farve = " . $value['color']. "<br>";
            }
echo $str;
?>

>Jeg ved ikke helt hvordan man laver en echo på én linje :-/
se hvordan jeg bruger $str.
dvs
initalisering til blank før loopet($str = ""),
concatenering i loopet, ($str .= )
udskrivning efter loopet (echo $str)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. januar 2016 - 09:03 #3
lidt mere at lege med
<?php
// kommer fra sql
$numbers_=array(9=>2, 8=>0, 15=>5);

$property=array(
    "voisins"     => array(0 => "#81c77d", 2 => "#81c77d", 3 => "#81c77d", 4 => "#81c77d", 7 => "#81c77d", 12 => "#81c77d", 15 => "#81c77d", 18 => "#81c77d", 19 => "#81c77d", 21 => "#81c77d", 22 => "#81c77d", 25 => "#81c77d", 26 => "#81c77d", 28 => "#81c77d", 29 => "#81c77d", 32 => "#81c77d", 35 => "#81c77d"),
    "jeu"         => array(0 => "#81e87c", 3 => "#81e87c", 12 => "#81e87c", 15 => "#81e87c", 26 => "#81e87c", 32 => "#81e87c", 35 => "#81e87c"),
    "orp_1"     => array(6 => "#ffffff", 17 => "#ffffff", 34 => "#ffffff"),
    "tiers"     => array(5 => "#dfb07b", 8 => "#dfb07b", 10 => "#dfb07b", 11 => "#dfb07b", 13 => "#dfb07b", 16 => "#dfb07b", 23 => "#dfb07b", 24 => "#dfb07b", 27 => "#dfb07b", 30 => "#dfb07b", 33 => "#dfb07b", 36 => "#dfb07b"),
    "orp_2"     => array(1 => "#ffffff", 9 => "#ffffff", 14 => "#ffffff", 20 => "#ffffff", 31 => "#ffffff")
);

$str="";
foreach ($numbers_ as $numbers_key => $numbers_value){
    foreach ($property as $key => $value){
        foreach($value as $k => $v){
            if($k==$numbers_key){
                $str.="<br>tal " . $numbers_key . " " . " er der " .$numbers_value . " af med farve coden " . $v;
            }
echo $str;

/*
udskriver
tal 9 er der 2 af med farve coden #ffffff
tal 8 er der 0 af med farve coden #dfb07b
tal 15 er der 5 af med farve coden #81c77d
tal 15 er der 5 af med farve coden #81e87c

ja 15 indgår i 2 array's
*/
?>
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 11:10 #4
Mange tak for de fyldestgørende svar Ronols. Det virker noget smartere med det sidste forslag du giver.

Med koden jeg lavede igår #1 fik jeg følgende output:

http://postimg.org/image/pikkjkxxx/

Jeg prøvede med følgende kode, som virker meget mere optimeret og kompakt:

<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');

// Selecting Database
include 'dbconfic.inc.php';
$property=array(
    "orp_2"=>array(
        "numbers"=>array(1,9,14,20,31), "padding"=>5, "color"=>"#ffffff"),
    "voisins"=>array(
        "numbers"=>array(0, 2, 3, 4 , 7, 18 , 19 , 21, 22, 25, 26, 28, 29, 32, 35), "padding"=>15, "color"=>"#81c77d"
    ),
    "jeu"=>array(
        "numbers"=>array(3, 12, 15, 26, 32, 35), "padding"=>7, "color"=>"#81e87c"
    ),
    "orp_1"=>array(
        "numbers"=>array(6,17,34), "padding"=>12, "color"=>"#ffffff"
    ),
    "tiers"=>array(
        "numbers"=>array(5,8,10,11,13,16,23,24,27,30,33,36), "padding"=>42, "color"=>"#dfb07b"
    )
);
    // '?' er placeholders for variabler
    $stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

    // execute prepared statement
    $stmt->execute();

    // gør variabler klar:
    $number = null;
    $n_id = null;

    /* bind result variabler */
    $stmt->bind_result($n_id, $number);

    /* fetch values for hver row, her kun 1 row dog: */

    $str="";
foreach ($numbers_ as $numbers_key => $numbers_value){

    // løber de 5 array igennem
    foreach ($property as $key => $value){
        // $key = array navnet (orp_2,voisins... )
        // $value = numbers, padding, color

        // sørger for at 8 ikke bliver udskrevet da værdien er 0
        if($numbers_value>0){
            // finder tallet i et af de 5 array, og udskriver det, samt antallet af tal, og padding og farve
            if(in_array($numbers_key, $value['numbers']) ){
                $str .= "tal " . $numbers_key . " er der " . $numbers_value . " af padding = " . $value['padding'] . " farve = " . $value['color']. "<br>";
            }
echo $str;

    // luk statement
    $stmt->close();

    // luk connection
    $mysqli->close();

?>
____________________________

Men fik fejlen:

Notice: Undefined variable: numbers_ in /Applications/MAMP/htdocs/spil/sections.php on line 41

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /Applications/MAMP/htdocs/spil/sections.php on line 41

________________________________

Men er noget i tvivl om hvor den er undefined? Som udgangspunkt er jeg egentligt ligeglad med hvor mange tal der har farven, men det er kun baggrundsfarven jeg skal bruge, som vist her:

http://postimg.org/image/khuxw5s6p/

Jeg ved ikke om du kan give et tip mere?

mvh Mads
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. januar 2016 - 11:44 #5
$numbers_ er jo dit array der indeholder selve tallet som key, og antallet, tallet forkommer

// kommer fra sql
$numbers_=array(9=>2, 8=>0, 15=>5);

så du skal omskrive
foreach ($numbers_ as $numbers_key => $numbers_value){

prøv lige at lave en sql dump af numbertable
så kan jeg teste det

begræns gerne sql dumpet til ca 5-10 records

jeg gider ikke selv lave tabeller og indtaste test tal

#3
jeg er ikke helt tilfreds med

foreach($value as $k => $v){
    if($k==$numbers_key){
        $str.="<br>tal " . $numbers_key . " " . " er der " .$numbers_value . " af med farve coden " . $v;
    }

alt for mange løkker inde i løkker
mulig løsning kunne være
google "php in_array assoc"

http://stackoverflow.com/questions/14297607/cant-get-in-array-to-work-with-associative-array
http://php.net/manual/en/function.array-key-exists.php
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 12:03 #6
Jeg ved sku ikke lige om jeg har gjort det rigtigt, men jeg har uploadet filerne hertil i en zip mappe:

http://www.filedropper.com/spil
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 12:06 #7
Nej sådan, nu er table data med:

http://www.filedropper.com/spil_1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. januar 2016 - 13:50 #8
hurtigt lavet, kig på det, og lad dig inspirarer

sql

CREATE TABLE `numbertable` (
  `num_id` int(11) NOT NULL,
  `numbers` int(11) NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO `numbertable` (`num_id`, `numbers`) VALUES
(337, 1),
(338, 7),
(339, 35),
(340, 13),
(341, 0),
(342, 21),
(343, 2),
(344, 10),
(345, 28),
(346, 36);

ALTER TABLE `numbertable`
  ADD PRIMARY KEY (`num_id`);
ALTER TABLE `numbertable`
  MODIFY `num_id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, AUTO_INCREMENT=347;

php

<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');
// Selecting Database
// include 'dbconfic.inc.php';
$mysqli = mysqli_connect("localhost", "root", "", "test");

$property = array(
    "orp_2" => array(
        "numbers" => array(345, 337, 338), "padding" => 5, "color" => "#ffffff"),
    "voisins" => array(
        "numbers" => array(344, 346), "padding" => 15, "color" => "#81c77d"
    ),
    "jeu" => array(
        "numbers" => array(343, 339), "padding" => 7, "color" => "#81e87c"
    ),
    "orp_1" => array(
        "numbers" => array(340, 342), "padding" => 12, "color" => "#ffffff"
    ),
    "tiers" => array(
        "numbers" => array(341, 350), "padding" => 42, "color" => "#dfb07b"
    )
);
// '?' er placeholders for variabler
$stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

// execute prepared statement
$stmt->execute();

// gør variabler klar:
$number = null;
$n_id = null;

/* bind result variabler */
$stmt->bind_result($n_id, $number);
/* fetch values for hver row, her kun 1 row dog: */
$str = "";
while ($stmt->fetch()) {
    // echo $n_id . " " .  $number . "<br>";
    // løber de 5 array igennem
    foreach ($property as $key => $value) {
        // $key = array navnet (orp_2,voisins... )
        // $value = numbers, padding, color

        if ($number > 0) {
            // finder tallet i et af de 5 array, og udskriver det, samt antallet af tal, og padding og farve
            if (in_array($n_id, $value['numbers'])) {
                $str .= "tal " . $n_id . " er der " . $number . " af padding = " . $value['padding'] . " farve = " . $value['color'] . "<br>";
            }
echo $str;

// luk statement
$stmt->close();

// luk connection
$mysqli->close();
?>

output

tal 346 er der 36 af padding = 15 farve = #81c77d
tal 345 er der 28 af padding = 5 farve = #ffffff
tal 344 er der 10 af padding = 15 farve = #81c77d
tal 343 er der 2 af padding = 7 farve = #81e87c
tal 342 er der 21 af padding = 12 farve = #ffffff
tal 340 er der 13 af padding = 12 farve = #ffffff
tal 339 er der 35 af padding = 7 farve = #81e87c
tal 338 er der 7 af padding = 5 farve = #ffffff
tal 337 er der 1 af padding = 5 farve = #ffffff

341 kommer selvføgelig ikke ud, da den ikke opfylder "if ($number > 0) {"
Avatar billede madseksperten Nybegynder
10. januar 2016 - 23:52 #9
Jeg takker mange gange for hjælpen. Jeg må lige sidde og rode lidt rundt med det, og se om jeg kan løse det på et tidspunkt. Det eneste jeg egentligt skal bruge er en specifik baggrundsfarve, når et specifik tal indtastes, og ikke padding, hvor mange gange en farve har været etc.

Jeg skal lige høre dig om en sidste ting. Når man noterer et array som du gør i #8, hedder dette noget specielt?

Ligger du et svar?

mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. januar 2016 - 00:11 #10
Men jeg tænker bare at nu er det korrekt output her nu. Det vil sige at de korrekt numre bliver printet ned af i mit div tag. Men hvordan kan jeg få vist farven der tilhører tallet, og ikke se selve tallet?

<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');

// Selecting Database
include 'dbconfic.inc.php';
$property=array(
    "voisins"  => array(0 => "#81c77d", 2 => "#81c77d", 3 => "#81c77d", 4 => "#81c77d", 7 => "#81c77d", 12 => "#81c77d", 15 => "#81c77d", 18 => "#81c77d", 19 => "#81c77d", 21 => "#81c77d", 22 => "#81c77d", 25 => "#81c77d", 26 => "#81c77d", 28 => "#81c77d", 29 => "#81c77d", 32 => "#81c77d", 35 => "#81c77d"),
    "jeu"      => array(0 => "#81e87c", 3 => "#81e87c", 12 => "#81e87c", 15 => "#81e87c", 26 => "#81e87c", 32 => "#81e87c", 35 => "#81e87c"),
    "orp_1"    => array(6 => "#ffffff", 17 => "#ffffff", 34 => "#ffffff"),
    "tiers"    => array(5 => "#dfb07b", 8 => "#dfb07b", 10 => "#dfb07b", 11 => "#dfb07b", 13 => "#dfb07b", 16 => "#dfb07b", 23 => "#dfb07b", 24 => "#dfb07b", 27 => "#dfb07b", 30 => "#dfb07b", 33 => "#dfb07b", 36 => "#dfb07b"),
    "orp_2"    => array(1 => "#ffffff", 9 => "#ffffff", 14 => "#ffffff", 20 => "#ffffff", 31 => "#ffffff")
);

    // '?' is placeholders for variabler
    $stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

    // execute prepared statement
    $stmt->execute();

    // Make variables ready
    $number = null;
    $n_id = null;

    /* bind result variabler */
    $stmt->bind_result($n_id, $number);

    /* fetch values for each row*/

    while ($stmt->fetch()) {
        echo $number."<br>";
      }

    // close statement
    $stmt->close();

    // close connection
    $mysqli->close();

?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
11. januar 2016 - 07:53 #11
du får et svar her

#9
>Det eneste jeg egentligt skal bruge er en specifik baggrundsfarve, når et specifik tal indtastes,

så er det bare denne linje du skal rette

$str .= "tal " . $n_id . " er der " . $number . " af padding = " . $value['padding'] . " farve = " . $value['color'] . "<br>";

til dette (utested) (code fra #1 tilpasset)

$str .= "<li><div style='background-color: ".$value['color']."'>".$number."</div></li>";

>Når man noterer et array som du gør i #8, hedder dette noget specielt?
nej det er et ganske almindeligt multidimitionelt array.
http://www.w3schools.com/php/php_arrays_multi.asp
ref http://www.w3schools.com/php/php_arrays.asp

In PHP, there are three types of arrays:
Indexed arrays - Arrays with a numeric index
Associative arrays - Arrays with named keys
Multidimensional arrays - Arrays containing one or more arrays

include 'dbconfic.inc.php';
ville jeg udskifte med
require_once("dbconfic.inc.php");
da det er ret alvorligt hvis du ikke har din connection

http://php.net/manual/en/function.include.php
http://php.net/manual/en/function.require.php

http://php.net/manual/en/function.include-once.php
http://php.net/manual/en/function.require-once.php

include smider kun en advarsel hvis filen ikke findes, og en fejl når den skal bruge noget fra filen
require smider en fejl og stopper afviklingen lige på stedet

_once tester om filen er indlæst allerede, og er den det bliver den IKKE indlæst igen

kunne farve og padding ikke også stå i databasen ?? (nåå du skal jo ikke bruge det, så glem det)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. januar 2016 - 10:49 #12
Fedt mange tak for alt din tid ronols. Jeg skal 100% bruge det med farve og padding på et tidspunkt, så alt tiden er absolut ikke spildt. I det her lille hygge projekt har jeg sat nogle del mål som jeg vil når, og så udbygge dem senere hen.

Mange tak for hjælpen:)

Mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. januar 2016 - 21:09 #13
Men hvis jeg så laver mit array således så mangler jeg parenteser?

$property = array(
    "orp_2" => array("numbers" => array("color" => "#ffffff"),
    "voisins" => array("numbers" => array("color" => "#81c77d"),
    "jeu" => array("numbers" => array("color" => "#81e87c"),
    "orp_1" => array("numbers" => array("color" => "#ffffff"),
    "tiers" => array("numbers" => array("color" => "#dfb07b")
);
Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. januar 2016 - 21:26 #14
Er det noget ala dette her:

<?php
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');
// Selecting Database
include 'dbconfic.inc.php';

$property = array(
    "orp_2" => array(
        "numbers" => array(1 => "#ffffff"
    ),
    "voisins" => array(
        "numbers" => array(6 => "#81c77d"
    ),
    "jeu" => array(
        "numbers" => array(24 => "#81e87c"
    ),
    "orp_1" => array(
        "numbers" => array(0 => "#ffffff"
    ),
    "tiers" => array(
        "numbers" => array(34 => "#dfb07b"
    )
);
// '?' er placeholders for variabler
$stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

// execute prepared statement
$stmt->execute();

// gør variabler klar:
$number = null;
$n_id = null;

/* bind result variabler */
$stmt->bind_result($n_id, $number);
/* fetch values for hver row, her kun 1 row dog: */
$str = "";
while ($stmt->fetch()) {
    // echo $n_id . " " .  $number . "<br>";
    // løber de 5 array igennem
    foreach ($property as $key => $value) {
        // $key = array navnet (orp_2,voisins... )
        // $value = numbers, padding, color

        if ($number > 0) {
            // finder tallet i et af de 5 array, og udskriver det, samt antallet af tal, og padding og farve
            if (in_array($n_id, $value['numbers'])) {
                $str .= "<li><div style='background-color: ".$value['background-color']."'>".$number."</div></li>";

            }
echo $str;

// luk statement
$stmt->close();

// luk connection
$mysqli->close();
?>

jeg får fejlen:

Parse error: syntax error, unexpected ';', expecting ')' in /Applications/MAMP/htdocs/sections.php on line 28
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. januar 2016 - 13:28 #15
det nemmeste du kan lave er at ligge farven ind i databasen.

<?php
/*
CREATE TABLE numbertable (
  `num_id` int(11) NOT NULL,
  `numbers` int(11) NOT NULL,
  `color` varchar(10) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_danish_ci NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

INSERT INTO numbertable (num_id, numbers, color) VALUES
(337, 1, '81e87c'),
(338, 7, '81e87c'),
(339, 35, 'ffffff'),
(340, 13, '81e87c'),
(341, 0, 'ffffff'),
(342, 21, '81e87c'),
(343, 2, 'dfb07b'),
(344, 10, 'ffffff'),
(345, 28, 'ffffff'),
(346, 36, 'dfb07b');

ALTER TABLE numbertable
  ADD PRIMARY KEY (`num_id`);

ALTER TABLE numbertable
  MODIFY `num_id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, AUTO_INCREMENT=347;
*/

ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
//include('session.php');
// Selecting Database
// include 'dbconfic.inc.php';
$mysqli = mysqli_connect("localhost", "root", "", "test");

$stmt = $mysqli->prepare("SELECT * FROM numbertable ORDER BY num_id DESC LIMIT 27;");

// execute prepared statement
$stmt->execute();

/* bind result variabler */
$stmt->bind_result($n_id, $number, $color);
/* fetch values for hver row, her kun 1 row dog: */
$str = "";
while ($stmt->fetch()) {
    if ($number > 0) {
        $str .= "\n<li><div style='background-color: #".$color."'>".$number."</div></li>";
    }
echo $str;

// luk statement
$stmt->close();

// luk connection
$mysqli->close();
?>

#14
dit array skal se sådan ud
fra

"orp_2" => array(
    "numbers" => array(1 => "#ffffff"
),

til

"orp_2" => array(
    "numbers" => array(1), "color" => "#ffffff"
),

og tilsvarende ned igennem
resten af coden har jeg ikke kigget på
Avatar billede MADOlsen Forsker
28. januar 2016 - 09:25 #16
Lige et hurtigt offtopic-tip: While-løkke er med ø. Kan lyde som fluekn*pperi, men du får formentlig væsentlig flere hits på Google, hvis du staver det sådan :-)