Avatar billede blaasvaer Nybegynder
21. august 2001 - 15:55 Der er 6 kommentarer

Javascript function i ASP

Hvordan kalder jeg en funktion i Javascript ASP (hvor placere jeg den, så den kan returnere en værdi af en slags)?

Jeg kan ikke placere funktionen nogle steder hvor jeg kan kalde den fra <% <code> %>?

Ligesom du i VBScript kan skrive Function <Navn> ... ?
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
21. august 2001 - 15:56 #1
Korrektion: -- hvor placerer --
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. august 2001 - 16:28 #2
Javascript og asp er 2 helt forskellige sprog.

ASP udføres på serveren hvor det laver din fil med <% og %> om til en ren html fil som så bliver sendt til brugerens maskine.

hvis dine koder genererede et fornuftigt javascript program, kan det program så køre hos brugeren.

eg idin fil skriver du:
<%
aspvariabel = 45
%>
  var olsen = <% =aspvariabel %>;

når nogen beder om filen laver ASP det om til
  var olsen = 45;

og når filen er loaded hos brugeren ved javascript at olsen == 45.

mvh JakobA
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
21. august 2001 - 16:36 #3
Jeg har to værdier fra en database. Dem har jeg lavet en beregning på. Nu vil jeg gerne konvertere dette resultat til en streng, så jeg kan sende den til en funktion, som så igen returnerer en substring (String.substring(str))!?

Er der ikke en helt traditionel måde at kalde en funktion på (server-side)? Enten ved at include den, skrive den i global.asa eller hvad ved jeg?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2001 - 18:45 #4
Du kan godt sætte ASP-sproget til at være JavaScript istedet for VBScript:
<% @language=\"javascript\" %>
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
21. august 2001 - 18:49 #5
Det gør jeg, men det hjælper ikke på fakta; at man ikke kan definere en function, som man kan lade???
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
22. august 2001 - 11:58 #6
Jeg har fået svaret på netcoders.dk!

runat=server

Så enkelt var det åbenbart!

(ü)