Avatar billede Driton Seniormester
29. december 2015 - 21:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl ved indlæsning af data

Jeg læser min data sådan her på aspx siden

<asp:Repeater id="rptLektioner" runat="server">
                    <ItemTemplate>
                        <div style="margin-left:145px; margin-top:50px; width:600px; height:auto;">
                        <%#Eval("Dato", "{0: dd. MMMM yyyy}") %> - <%#Eval("Titel") %><br />
                            <%#Eval("introtekst") %><br /><br />
                        <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSource='<%# Eval("noter") %>'>
                            <ItemTemplate>

                                <a href='PDF/<%#Eval("notelink") %>'>[<%#Eval("notenavn") %>]</a><br /><br />

                            </ItemTemplate>
                        </asp:Repeater>
                            <asp:Repeater ID="Repeater3" runat="server" DataSource='<%# Eval("optagelser") %>'>
                            <ItemTemplate>

                                <a href='PDF/<%#Eval("OptagelseLink") %>'>[<%#Eval("Optagelsenavn") %>]</a><br /><br />

                            </ItemTemplate>
                        </asp:Repeater>

                        </div>
                    </ItemTemplate>
                </asp:Repeater>

og min kode i codebehind ser sådan her ud

public List<Lektion> IndlaesLektionerMedNoter()
    {
                var lektioner = new List<Lektion>();
                SqlConnection Conn2 = new SqlConnection();
                Conn2.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["masterConnectionString"].ToString();
                SqlCommand cmd2 = new SqlCommand();

                cmd2.Connection = Conn2;

                cmd2.CommandText = "select KursusLektion.*, Kursusnoter.*, Optagelse.* FROM KursusLektion INNER JOIN kursusnoter ON KursusLektion.LektionId = kursusnoter.FK_Kursuslektion INNER JOIN Optagelse ON Optagelse.FK_Lektion = KursusLektion.LektionId  WHERE (KursusLektion.FK_KursusId = @kursusid) ORDER BY KursusLektion.LektionId";
                cmd2.Parameters.AddWithValue("@kursusid", SqlDbType.Int).Value = Request.QueryString["kursusid"];
                Conn2.Open();
                var reader2 = cmd2.ExecuteReader();
                var prevId = 0;
                Lektion lektion = null;
                while (reader2.Read())
        {
            var id = Convert.ToInt32(reader2["LektionId"]);
            if (prevId != id)
            {
                prevId = id;
                lektion = new Lektion();
                lektion.LektionId = id;
                lektion.visLektion = (int)reader2["VisLektion"];
                lektion.Dato = (DateTime)reader2["Dato"];
                lektion.Titel = Convert.ToString(reader2["Titel"]);
                lektion.noter = new List<kursusnoter>();
                lektion.optagelser = new List<Optagelser>();
                lektioner.Add(lektion);

            }
            var note = new kursusnoter();
            note.kursusnoterId = Convert.ToInt32(reader2["kursusnoterId"]);
            note.notenavn = Convert.ToString(reader2["notenavn"]);
            note.notelink = Convert.ToString(reader2["notelink"]);
            lektion.noter.Add(note);

            var optagelse = new Optagelser();
            optagelse.OptagelseID = (int)reader2["OptagelseID"];
            optagelse.Optagelsenavn = (string)reader2["Optagelsenavn"];
            optagelse.OptagelseLink = (string)reader2["OptagelseLink"];

          }

                    return lektioner;

    }

men af en eller anden grund viser den det her i stedet for

[Kursusnotater for lektion 1 del 1]

[Kursusnotater for lektion 1 del 2]

Det burde den ikke. Navne den udskriver er ikke korrekte. Jeg har prøvet at debugge den. Men i selve debuggen viser den korrekt information. Men når den så viser den på siden er det anerledes?
Avatar billede Driton Seniormester
29. december 2015 - 21:03 #1
Hvis jeg fjerner optagelserne, så virker den helt fint og opfylder mit mål.
Avatar billede Driton Seniormester
09. januar 2016 - 20:10 #2
svar