Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
10. december 2015 - 10:17 Der er 2 kommentarer

USB-to-Ethernet (Cisco Console)

Jeg har forsøgt at connecte til en Cisco 1841 router via et Serial-to-Console kabel, men når jeg åbner PuTTY og taster de rette indstillinger, får jeg bare et sort vindue med en prompt, uden mulighed for at indtaste noget som helt (ingen keyboard response).

Jeg har checket om det er serial-porten, ved at kortslutte send and receive benene, og så kan jeg sagtens skrive i PuTTY. Anvender, selvføgelig, et rollover kabel.

Senest har jeg købt en IBM ThinkPad USB 3.0 Ethernet adapter og installeret driveren fra Lenovo's side, men i Enhedshåndtering optræder enheden under Netværkskort og ikke under Porte (naturligt nok), hvilket gør at jeg ikke kan anvende PuTTY over Serial forbindelse.

Nogen ide til hvad jeg skal/kan gøre? Alternativet er at købe et USB-to-Serial adapter og så connecte et Serial-to-Ethernet kabel, men tvivler på det gør nogen forskel. Kan man på en eller anden måde få Windows (10) til at opfatte USB Ethernet adapteren som en Serial port/forbindelse? Har søgt og søgt, men intet (fornuftigt) fundet.
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
10. december 2015 - 10:18 #1
Skal siges at JEG ikke har resat routeren, da den er købt på Ebay, men kan forstå at det (kun) er muligt via forbindelse til Console-porten.
10. december 2015 - 16:08 #2
Har du en 9 bens seriel port I din maskine?

Hvis du ikke har en 9 bens RS232 port, så skal du have fat I en USB til seriel conveter.
Desuden skal du bruge de blå Cisco konsol kabler (rollover cable).

Har du fulgt denne:
https://learningnetwork.cisco.com/thread/27399
?

Ellers har jeg 2 forslag.
1. Peger putty på den rigtige seriel port?
2. prøv at kikke lidt på flow control