Avatar billede kedde65 Praktikant
21. august 2001 - 14:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NodeName() og order-by

Hejsa

Jeg sidder lige og roder med xsl, hvordan får jeg fat i navnet på den node jeg er ved lige nu??
Dvs. hvis jeg har en <name> tag vil jeg gerne have skrevet name ud.
Når jeg laver <xsl:template-match=\"emp\" order-by=\"cpr\"> laver den textuel sortering, hvordan får jeg den til at lave nummerisk sortering??

Kedde
Avatar billede nico26 Nybegynder
21. august 2001 - 14:51 #1
...
  <xsl:apply-templates select=\".../name\"/>
...

<xsl:template match=name>
  <p><xsl:value-of/></p>
</xsl:template>
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. august 2001 - 14:59 #2
Jooo men se det var ikke det der vameningen, nu får jeg jo de data ud som der står mellem de to tags (name) jeg ville gerne have selve tag navnet ud. Dvs. er der et tag der hedder <emp> så skuller der gerne komme \"emp\" ud.
Avatar billede nico26 Nybegynder
21. august 2001 - 15:13 #3
...
  <xsl:apply-templates select=\".../name\"/>
...

<xsl:template match=name>
  <p><xsl:node-name/></p>
</xsl:template>
Avatar billede nico26 Nybegynder
21. august 2001 - 15:16 #4
det er vist nok en speciel ie5 tag - og det skal selvfølgelig være: <xsl:template match=\"name\">
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. august 2001 - 15:18 #5
Jeg takker, Senere får du lige pointene.
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. august 2001 - 10:46 #6
Er der slet ingen der har svaret på hvordan man kan lave Order-by med nummerisk istedetfor textuelt
Avatar billede nico26 Nybegynder
23. august 2001 - 12:09 #7
jeg er næsten sikker på at det du ikke kan ændre sort-metoden :(
Avatar billede janegil Nybegynder
24. august 2001 - 12:22 #8
http://www.w3.org/TR/xslt#sorting

Bruk \'data-type=\"number\"\' i xsl:sort-elementet

(men jeg vet jo ikke om det virker, selv om det er korrekt kode)