Avatar billede muerteh Praktikant
04. december 2015 - 17:48 Der er 3 kommentarer

Quickpay callback eksempel

Hej, jeg er ved at integrere Quickpay på mit hjemmebryggede bookingsystem, men deres support er mildest talt sløve i betrækket så har ventet på svar siden onsdag og nu er de gået på weekend (hvilket er fedt når jeg kun har tid til at arbejde med dette projekt i weekenden...)

Anyways, jeg har allerede fået lavet selve betalingsdelen så jeg kan gennemføre en betaling, så det eneste jeg mangler er bare callback'et så jeg kan opdatere selve bestillingen til "betalt" i mit eget system.

Jeg har tidligere brugt Quickpay tilbage i 2012. Dengang var det piece-of-cake-easy da de bare havde en pakke med de nødvendige filer man kunne downloade, tilpasse og så virkede det hele. Nu har de imidlertid ændret deres tutorials til at være være en labyrint/gåde man først skal løse og sammensætte info fra 3-4 forskellige steder på deres hjemmeside, hvilket stadig er volapyk for mig... Det er sgu nok supporterne selv der har udarbejdet ubrugelige tutorials for selv at have noget at lave ;-)

Så det jeg skal bruge er et eksempel på en "callback.php" der er så simpel som muligt, som virker når bare jeg indsætter mine unikke keys.

Håber der sidder en derude der har styr på Quickpay v10!
Avatar billede ssandgren Nybegynder
06. december 2015 - 19:51 #1
Hej

Jeg synes ikke jeg kan finde en ubesvaret mail fra dig i vores support-system, men jeg svarer dig bare her i stedet :)

Alt vores dokumentation er samlet på http://tech.quickpay.net/ og specifikt for callback, så ligger det på http://tech.quickpay.net/api/callback/ og nederst på den side finder du kodeeksempler.

Vi har lavet en masse tutorials for netop at gøre det lettere og man ikke skal samle info fra mange sider, så hvis du har tid, må du da meget gerne sende dine input til hvor det går galt :)

Håber ovenstående hjælper dig.
Avatar billede muerteh Praktikant
06. december 2015 - 22:34 #2
Hej ssandgren,

Hendevendelse #35147

Jeg skrev onsdag og rykkede derefter for svar fredag formiddag. Jeg oprettede derefter denne tråd i håb om at få svar tids nok til at kunne arbejde med det i weekenden, men det jo lidt for sent til dét nu... :/

Jeg ved godt at I siger at I har en masse tutorials, og det er også bare super, men faktum er at jeg i 2012 var i stand til at integrere jeres system uden hjælp fra support, hvorimod i dag har I lavet det på en måde som jeg hverken kan finde hoved og hale i...

Jeg har foreløbig brugt omkring 10 timer på at lave et callback der ikke virker, så der er vel egentlig kun 2 muligheder; enten er jeg blevet en dårligere programmør på 3 år (/ dårligere til at læse jeres tutorials) eller også er det simpelthen jeres nye tutorials den er gal med...

Grunden til at jeg ønsker at bruge Quickpay er netop at integrationen var lige ud af landevejen i 2012, hvorimod Epay's tutorials var en rodebutik... Men for hver mail der kommer tilbage med "... men har du set DENNE fine tutorial, som viser 10% af det du skal bruge...?" bliver jeg gravist mere og mere i tvivl om I overhovedet ønsker kunder i butikken...

Alt jeg skal bruge er et eksempel på et callback der virker, så jeg kan integrere det i mit eget system... men hvis I ikke kan vise mig et eksempel der virker, har jeg ingen idé om hvordan JEG skal kunne lave det...

Beklager tonen, men det er virkelig sindsygt frustrerende at skulle bruge så meget tid på noget der er så relativt simpelt... Min sag blev behandlet af 3-4 medarbejdere for overhovedet at få lavet en funktionel betalings-formular - noget som lå til fri download på jeres side for 3 år siden... Nu er det kun callback'et jeg mangler, og så skal jeg igennem det samme igen...

Efter at fik jeg lavet betalings-formularen sammenlignede jeg i øvrigt med jeres tutorials, og jeg kan konkludere at det er underordnet om jeg havde brugt et år på det, så var jeg aldrig nået frem til et brugbart resultat ud fra jeres tutorials...

Det er muligt at jeg ikke er en dygtig nok programmør, men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor I har valgt at gøre noget relativt simpelt så indviklet. If it ain't broken, don't fix it :-)
Avatar billede ssandgren Nybegynder
07. december 2015 - 10:20 #3
Hej

Nu har vi lanceret en komplet ny version af vores platform og derfor har der også været ændringer i koden, men så vidt jeg husker, så sendte den gamle kildekode blot en mail med indholdet af callbacurl'en til en mail-adresse?

Hvis du vil det med den nye, så kan du bruge

<?PHP

function sign($base, $private_key) {
  return hash_hmac("sha256", $base, $private_key);
}

$request_body = file_get_contents("php://input");
$checksum    = sign($request_body, "your secret key here");

$html = "Request body:  {$request_body}  <br />\n<br />\n";
$html .= "Checksum: {$checksum}";

mail('your@mail.here', 'callbackurl', $html);

?>

Jeg svarer også lige din mail i vores support-system.