Avatar billede makamakalay Nybegynder
02. december 2015 - 18:52 Der er 3 kommentarer

Samle specifik kolonne fra flere ark i Master kolonne og fjerne dubletter

Jeg skal kopiere 4 kolonner ind i 24 forskellige ark. I kolonne C står der emailadresser hele vejen ned og i de andre navn og efternavn.

Ark 1 representerer 1. dec, hvor en masse folk har tilmeldt sig en konkurrence. I ark 2 kopierer jeg dem ind, som deltager 2. dec osv.

Jeg vil gerne have ét samlet ark, som løbende samler kolonne C med mailadresserne fra alle Ark, og derefter fjerner dubletter.

På den måde vil jeg for hver dag jeg tilføjer et ark få en samlet oversigt over dem der deltager. Og pointen er de kun skal fremgå én gang, selvom deres mail fremgår i flere ark.
Avatar billede jens48 Ekspert
02. december 2015 - 22:48 #1
I denne makro har jeg antaget at det er navne og adresser fra kolonnerne C til F der skal kopieres. De bliver kopieret over i "Total" arket første gang de optræder.

Sub SamlUnike()
Dim WS As Worksheet
Dim x, y, LastRow As Long
y = 1
For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
If WS.Name <> "Total" Then
WS.Activate
LastRow = Range("C65536").End(xlUp).Row
For x = 1 To LastRow
If Application.CountIf(Worksheets("Total").Range("C:C"), Cells(x, 3)) = 0 Then
Range(Cells(x, 3), Cells(x, 6)).Copy Destination:=Worksheets("Total").Cells(y, 3)
y = y + 1
End If
Next
Else
End If
Next
Worksheets("Total").Select
Range("A1").Activate
End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
02. december 2015 - 23:17 #2
Den samlede liste skal slettes, hvis makroen skal køres flere gange, og så ser den sådan ud:

Sub SamlUnike()
Dim WS As Worksheet
Dim x, y, LastRow As Long
Worksheets("Total").Range("C:F").ClearContents
y = 1
For Each WS In ActiveWorkbook.Worksheets
If WS.Name <> "Total" Then
WS.Activate
LastRow = Range("C65536").End(xlUp).Row
For x = 1 To LastRow
If Application.CountIf(Worksheets("Total").Range("C:C"), Cells(x, 3)) = 0 Then
Range(Cells(x, 3), Cells(x, 6)).Copy Destination:=Worksheets("Total").Cells(y, 3)
y = y + 1
End If
Next
Else
End If
Next
Worksheets("Total").Select
Range("A1").Activate
End Sub
Avatar billede makamakalay Nybegynder
03. december 2015 - 12:40 #3
Mange tak for svar. Jeg har pt Ark1 og Ark2 samt lavet et tomt med Total.
Når jeg højreklikker på total vælger vis programkode og indsætter den, så ser det ud til den kører det fint når jeg trykker F5.

Jeg nøjes med at have mailadresser i kolonne C, i alle de faner jeg vil lave, så behøver ikke noget for F