Avatar billede clone Nybegynder
21. august 2001 - 13:19 Der er 10 kommentarer

Multiline JLabel, hvordan?

Er det muligt at lave en multiline JLabel, eller skal det gøres på en anden måde?
Avatar billede disky Nybegynder
21. august 2001 - 13:20 #1
prøv at indsæt en \\n i texten.

Jeg er dog ikke sikker på om det virker.
Avatar billede clone Nybegynder
21. august 2001 - 13:25 #2
har prøvet, men det virker ikke.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
21. august 2001 - 21:46 #3
Du kan fx. lave følgende tekst i din JLabel:
<html><body>Hello<br>world</body></html

Så får du en JLabel med
Hello
world
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. august 2001 - 23:39 #4
Du kan også bruge et TextArea, du kan bare gøre så brugeren ikke kan skrive i feltet. Der ved jeg at det virker med \\n.
Avatar billede clone Nybegynder
24. august 2001 - 10:40 #5
...men kan man så evt. gøre JTextArea transparent, så man ikke kan se, at det er et JTextArea?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. august 2001 - 14:40 #6
Ja ved ikke lige med transparent, men du kan ændre farve på JTextArea. Brug setBackground(java.awt.Color.white) eller setBackground (java.awt.SystemColor.control) til farve, og setEditable() så brugeren ikke kan skrive i feltet.

java.awt.Color er de mest almindelige farver.
java.awt.SystemColor er vist de foruddefinerede farver, som du har valgt via din LookAndFeel manager.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
17. september 2001 - 22:24 #7
Problemet ved at gøre som lsskaarup skriver (bruge et JTextArea) er at brugeren stadig kan markereteksten, og det kan ikke lade sig gøre på dem måde som lbhansen beskriver
Avatar billede lbhansen Nybegynder
18. september 2001 - 09:42 #8
tmouritsen >> Det virker da hos mig:)
har du prøvet det?
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
18. september 2001 - 10:07 #9
Jep, men jeg må da have keglet i det. Jeg må være lidt mere sikker næste gang jeg udtaler mig.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. september 2001 - 16:02 #10
Man kan kanske rigtig markere tekst i et JTextArea, men brugeren kan ikke copy/paste. Men brugeren ikke også markere teksten i en JLabel.
clone >> Hvordan går det, er det lykkedes for dig alle hvad ?