Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sortering i Excel

Nu har jeg prøvet mange ting og intet lykkedes. Søger derfro kode til mit specifikke ark.

Arket er opbygget således:

Række a1 til h1 indeholder overskrifter

Række a2 til h52 indeholder data.

Koden skal kunne gøre fælgende:

Kolonne H indeholder dato-værdier. Når jeg ændrer én værdi i denne kolonne skal hele arket automatisk sorteres så den ældste værdi i kolonne H står øverst sammen med rækken. Dvs. hele rækken flyttes.
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 11:55 #1
Sidenote. Det SKAL ske automatisk. Ikke noget med filter eller Vlookup eller andet. :)
Avatar billede natkatten Mester
17. november 2015 - 12:50 #2
Kan klares med lidt VBA. Prøv f.eks. at sætte dette ind i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Wb As Workbook
Dim Ws As Worksheet
Set Wb = ActiveWorkbook
Set Ws = Wb.ActiveSheet

With Ws
  .Range("A1").CurrentRegion.Sort Key1:=.Range("H1"), Header:=xlYes
End With
End Sub
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 14:30 #3
Den sad lige i skabet. Tak!
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 14:31 #4
Skriv bare et svar, hvis du vil have point. :)
Avatar billede natkatten Mester
17. november 2015 - 14:40 #5
Et svar
/natkatten
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester