Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sortering i Excel

Nu har jeg prøvet mange ting og intet lykkedes. Søger derfro kode til mit specifikke ark.

Arket er opbygget således:

Række a1 til h1 indeholder overskrifter

Række a2 til h52 indeholder data.

Koden skal kunne gøre fælgende:

Kolonne H indeholder dato-værdier. Når jeg ændrer én værdi i denne kolonne skal hele arket automatisk sorteres så den ældste værdi i kolonne H står øverst sammen med rækken. Dvs. hele rækken flyttes.
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 11:55 #1
Sidenote. Det SKAL ske automatisk. Ikke noget med filter eller Vlookup eller andet. :)
Avatar billede natkatten Mester
17. november 2015 - 12:50 #2
Kan klares med lidt VBA. Prøv f.eks. at sætte dette ind i arkets kodemodul:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Wb As Workbook
Dim Ws As Worksheet
Set Wb = ActiveWorkbook
Set Ws = Wb.ActiveSheet

With Ws
  .Range("A1").CurrentRegion.Sort Key1:=.Range("H1"), Header:=xlYes
End With
End Sub
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 14:30 #3
Den sad lige i skabet. Tak!
Avatar billede drsniper Nybegynder
17. november 2015 - 14:31 #4
Skriv bare et svar, hvis du vil have point. :)
Avatar billede natkatten Mester
17. november 2015 - 14:40 #5
Et svar
/natkatten