Avatar billede LarsLj Novice
15. november 2015 - 10:42 Der er 1 kommentar

Centrering af et kort fra Google Maps

Hej. Jeg har her et kort fra Google Maps på en tilfældig adresse i et tilfældigt industrikvarter.

Ved nogen, hvordan jeg kan få kortet til at centrere, når sidebredden ændrer sig.

På forhånd tak for hjælp, jeg er kørt fast :-)

// Lars

Den simple kode til Iframen er:

<iframe src="http://mapbuildr.com/frame/wdaj6j" frameborder="0" height="400" width="100%"></iframe>

Min API kode er:

<script src='https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=&sensor=false&extension=.js'></script>

<script>
    google.maps.event.addDomListener(window, 'load', init);
    var map;
    function init() {
        var mapOptions = {
            center: new google.maps.LatLng(56.190636,10.196241),
            zoom: 15,
            zoomControl: true,
            zoomControlOptions: {
                style: google.maps.ZoomControlStyle.DEFAULT,
            },
            disableDoubleClickZoom: true,
            mapTypeControl: true,
            mapTypeControlOptions: {
                style: google.maps.MapTypeControlStyle.HORIZONTAL_BAR,
            },
            scaleControl: true,
            scrollwheel: true,
            panControl: true,
            streetViewControl: true,
            draggable : true,
            overviewMapControl: true,
            overviewMapControlOptions: {
                opened: false,
            },
            mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP,
        }
        var mapElement = document.getElementById('GoogleMapsEks');
        var map = new google.maps.Map(mapElement, mapOptions);
        var locations = [
['Ljungqvist', 'Hvor vi bor', 'undefined', 'lars.ljungqvist@mail.dk', 'undefined', 56.1905024, 10.1936967, 'https://mapbuildr.com/assets/img/markers/default.png'],['Tilfældig industrivej', 'undefined', 'undefined', 'undefined', 'undefined', 55.24598289999999, 10.485508500000037, 'https://mapbuildr.com/assets/img/markers/default.png']
        ];
        for (i = 0; i < locations.length; i++) {
            if (locations[i][1] =='undefined'){ description ='';} else { description = locations[i][1];}
            if (locations[i][2] =='undefined'){ telephone ='';} else { telephone = locations[i][2];}
            if (locations[i][3] =='undefined'){ email ='';} else { email = locations[i][3];}
          if (locations[i][4] =='undefined'){ web ='';} else { web = locations[i][4];}
          if (locations[i][7] =='undefined'){ markericon ='';} else { markericon = locations[i][7];}
            marker = new google.maps.Marker({
                icon: markericon,
                position: new google.maps.LatLng(locations[i][5], locations[i][6]),
                map: map,
                title: locations[i][0],
                desc: description,
                tel: telephone,
                email: email,
                web: web
            });
link = '';    }

}
</script>
<style>
    #GoogleMapsEks {
        height:400px;
        width:1000px;
    }
    .gm-style-iw * {
        display: block;
        width: 100%;
    }
    .gm-style-iw h4, .gm-style-iw p {
        margin: 0;
        padding: 0;
    }
    .gm-style-iw a {
        color: #4272db;
    }
</style>

<div id='GoogleMapsEks'></div>
Avatar billede LarsLj Novice
16. november 2015 - 20:48 #1
Når nu ingen svarer, så er det godt, at jeg selv fandt løsningen. Men jeg vil gerne dele den med andre.

1. Løsningen er på https://gist.github.com/toddmotto/5477991

2. Koden bliver:

  <script src='https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=&sensor=false&extension=.js'></script>

        <script>

        google.maps.event.addDomListener(window, 'load', init);
        var map;
        function init() {
            var mapOptions = {
                center: new google.maps.LatLng(56.190636,10.196241),
                zoom: 15,
                zoomControl: true,
                zoomControlOptions: {
                    style: google.maps.ZoomControlStyle.DEFAULT,
                },
                disableDoubleClickZoom: true,
                mapTypeControl: true,
                mapTypeControlOptions: {
                    style: google.maps.MapTypeControlStyle.HORIZONTAL_BAR,
                },
                scaleControl: true,
                scrollwheel: true,
                panControl: true,
                streetViewControl: true,
                draggable : true,
                overviewMapControl: true,
                overviewMapControlOptions: {
                    opened: false,
                },
                mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP,
            }
            var mapElement = document.getElementById('GoogleMapsEks');
            var map = new google.maps.Map(mapElement, mapOptions);
            var locations = [
    ['Ljungqvist', 'Hvor vi bor', 'undefined', 'lars.ljungqvist@mail.dk', 'undefined', 56.1905024, 10.1936967, 'https://mapbuildr.com/assets/img/markers/default.png'],['Tilfældig industrivej', 'undefined', 'undefined', 'undefined', 'undefined', 55.24598289999999, 10.485508500000037, 'https://mapbuildr.com/assets/img/markers/default.png']
            ];
            for (i = 0; i < locations.length; i++) {
                if (locations[i][1] =='undefined'){ description ='';} else { description = locations[i][1];}
                if (locations[i][2] =='undefined'){ telephone ='';} else { telephone = locations[i][2];}
                if (locations[i][3] =='undefined'){ email ='';} else { email = locations[i][3];}
              if (locations[i][4] =='undefined'){ web ='';} else { web = locations[i][4];}
              if (locations[i][7] =='undefined'){ markericon ='';} else { markericon = locations[i][7];}
                marker = new google.maps.Marker({
                    icon: markericon,
                    position: new google.maps.LatLng(locations[i][5], locations[i][6]),
                    map: map,
                    title: locations[i][0],
                    desc: description,
                    tel: telephone,
                    email: email,
                    web: web
                });
    link = '';    }

        google.maps.event.addDomListener(window, 'resize', function() {
            var center = map.getCenter()
            google.maps.event.trigger(map, "resize")
            map.setCenter(center)
        })

    }
        </script>
        <style>
            #GoogleMapsEks {
                height: 800px;
                width: 100%;
            }

            .gm-style-iw * {
                display: block;
                width: 100%;
            }

            .gm-style-iw h4, .gm-style-iw p {
                margin: 0;
                padding: 0;
            }

            .gm-style-iw a {
                color: #4272db;
            }
        </style>

        <div id='GoogleMapsEks'></div>