Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 14:37 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde fejlen

Hej Eksperter

Jeg kan ikke finde fejlen i min klik / besøgstæller.
Den laver hele tiden nyt ip af den samme ip, men taller ikke hits op.

require_once("testside/besoegtaeller.php"); // her ligger connection og alle sql funktioner
$privat_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$status = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);

if ($status == 0) { // ip addresen findes ikke
    besogstaeller_Create($hellestrik, $privat_ip);
} else { // ip addresen findes, så skal den opdateres med et hit mere
    besogstaeller_Update($hellestrik, $privat_ip);
}

/* Select et prepared statement */
function besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik){
if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT ip, hits, besoeg, `datetime` FROM `tbl_besogstaeller` WHERE ip = ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('s', $ip);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Bind resultatet */
    $stmt->bind_result($ip, $hits, $besoeg, $datetime);

    /* Hent rækker og udskriv data */
    while ($stmt->fetch()) {
    echo $ip;
    echo $hits;}
    $stmt->close();
}
/* Opret et prepared statement */
function besogstaeller_Create($hellestrik){

if ($stmt = $hellestrik->prepare('INSERT INTO `tbl_besogstaeller` (ip, hits, besoeg, `datetime`) VALUES (?, ?, ?, ?)')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('siis', $ip, $hits, $besoeg, $datetime);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    $hits = 1;
    $besoeg = 1;
    $datetime = date('Y-m-d H:i:s');
    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */
    $stmt->close();
}

function besogstaeller_Update($hellestrik){
        if ($stmt = $hellestrik->prepare('UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=? WHERE `ip`= ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $hits);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $hits = $hits+1;

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */
    $stmt->close();

} else {
    /* Der er opstået en fejl */
    echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $hellestrik->error;
}
    }}}

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2015 - 14:47 #1
Jeg kan ikke se at besogstaeller_IsIpCreated returnerer true eller false afhaengig af om den fandt noget !?!?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 14:57 #2
>$status = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
>function besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik){

antallet af parameter skal passe, mellem functions definiationen og kaldet. (man kan god i functiones definiationen lave default parameter, har du ikke)

hvad står der i $status ?? du retunerer ikke noget fra besogstaeller_IsIpCreated

du afslutter besogstaeller_IsIpCreated et forkert sted

du har en velfungerende besogstaeller_IsIpCreated i http://www.eksperten.dk/spm/1007112#reply_8200322
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 15:07 #3
Den her får jeg ved min stub1 det er instert.

Notice: Undefined variable: ip in /var/www/vhosts/flueopskrifter.dk/webshop.flueopskrifter.dk/test_stub1.php on line 28

Den her får jeg ved stub2 det er update

Warning: mysqli::mysqli(): (28000/1045): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in /var/www/vhosts/flueopskrifter.dk/webshop.flueopskrifter.dk/test_stub2.php on line 32 Fatal error: Call to undefined function besogstaeller_IsIpCreated() in /var/www/vhosts/flueopskrifter.dk/webshop.flueopskrifter.dk/test_stub2.php on line 37

Det der ikke virker arne_v
Er at der kommer flere ip af den somme ip tæller ikke op i hits istedet.

Ronols
Jeg har ændret fra dicemal til int.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 16:02 #4
>Warning: mysqli::mysqli(): (28000/1045): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
står der det rigtge i din connection til mysql databasen ??
denne linje:
$hellestrik = new mysqli("localhost", "root", "", "test");
er den rettet til så den passer med din database ??

>Er at der kommer flere ip af den somme ip tæller ikke op i hits istedet.
$status bestemmer om den skal anvende den ene eller anden function.
så der må stå noget forkert i $status (du retunerer jo heller ikke noget til status)

>Call to undefined function besogstaeller_IsIpCreated()
kan være pga den mangler en parameter, selvom den plejer at skrive missing parameter

lav en fil der ser sådan ud:

test.php

<?php
ini_set("display_startup_errors", "on");
ini_set("display_errors", "on");
ini_set("html_errors", "false");
error_reporting(-1); // -1 viser alle slags fejl beskeder
ini_set("ignore_repeated_errors", 0);

function besogstaeller_IsIpCreated($conn, $ip){
    $_id=0;
    /* Select et prepared statement */
    if ($stmt = $conn->prepare('SELECT id FROM `tbl_besogstaeller` WHERE ip = ?')) {
        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('s', $ip);

        /* Sæt værdier på parametrene */
        // $ip = $_GET['privat'];

        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Bind resultatet */
        $stmt->bind_result($id);

        /* Hent rækker og udskriv data */
        while ($stmt->fetch()) {
            // hvis ip addressen ligger der flere gange, er det kun den sidste der bruges
            $_id = $id;
        }
    return $_id;
}

function besogstaeller_Create($conn, $ip){
    echo "<br>her skal jeg indsætte i db<br>";
}

// kunne godt være det skulle være
// function besogstaeller_Update($conn, $id){
// nu når jeg nu har id direkte,
function besogstaeller_Update($conn, $ip){
    echo "<br>her skal jeg opdaterer db<br>";
}

// skal rettes til så det passer til din database
$hellestrik = new mysqli("localhost", "root", "", "test");

$privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
// $privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

$besogstaeller_id = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
echo $besogstaeller_id; // test

if ($besogstaeller_id == 0) { // ip addresen findes ikke
    besogstaeller_Create($hellestrik, $privat_ip);
}
else { // ip addresen findes, så skal den opdateres med et hit mere
    besogstaeller_Update($hellestrik, $privat_ip);
}
?>

kan du få dette til at virke ??
hvad udskriver den ??
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 17:02 #5
Den siger

her skal jeg indsætte i db
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 17:15 #6
Men den siger også
Warning: mysqli::mysqli(): (28000/1045): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in /var/www/vhosts/flueopskrifter.dk/webshop.flueopskrifter.dk/test_stub.php on line 48 Warning: mysqli::prepare(): Couldn't fetch mysqli in /var/www/vhosts/flueopskrifter.dk/webshop.flueopskrifter.dk/test_stub.php on line 12 0
her skal jeg indsætte i db

Selvom jeg har ændret min con.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 17:37 #7
#5
godt, ip addressen var ikke i tabellen

lav dette
$privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
// $privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

om til dette
// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
$privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

eller en anden ip addresse der står i din database
test igen !!
du burde nu få et tal ud > 0 og en ny besked.
gør du det ??

hvis ja:
så opret en ny fil og kald den model.php hvor du ligger din connection og besogstaeller_IsIpCreated($conn, $ip); ud, så ratter vi ikke mere ved den

model.php

<?php
function besogstaeller_IsIpCreated($conn, $ip){
    $_id=0;
    /* Select et prepared statement */
    if ($stmt = $conn->prepare('SELECT id FROM `tbl_besogstaeller` WHERE ip = ?')) {
        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('s', $ip);

        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Bind resultatet */
        $stmt->bind_result($id);

        /* Hent rækker og udskriv data */
        while ($stmt->fetch()) {
            // hvis ip addressen ligger der flere gange, er det kun den sidste der bruges
            $_id = $id;
        }
    return $_id;
}
// skal rettes til så det passer til din database
$hellestrik = new mysqli("localhost", "root", "", "test");
?>

test.php

<?php
ini_set("display_startup_errors", "on");
ini_set("display_errors", "on");
ini_set("html_errors", "false");
error_reporting(-1); // -1 viser alle slags fejl beskeder
ini_set("ignore_repeated_errors", 0);
require_once("model.php"); // her ligger connection og alle sql funktioner

function besogstaeller_Create($conn, $ip){
    echo "her skal jeg indsætte i db";
}

// kunne godt være det skulle være
// function besogstaeller_Update($conn, $id){
// nu når jeg nu har id direkte,

function besogstaeller_Update($conn, $ip){
    echo "her skal jeg opdaterer db";
}

// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
$privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0

// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

$besogstaeller_id = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
echo $besogstaeller_id; // test

if ($besogstaeller_id == 0) { // ip addresen findes ikke
    besogstaeller_Create($hellestrik, $privat_ip);
}
else { // ip addresen findes, så skal den opdateres med et hit mere
    besogstaeller_Update($hellestrik, $privat_ip);
}
?>

så er det optil dig, hvilke er den næste function der driller
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 18:41 #8
Den siger stadig nul ved den næste ip.
Men den anden blev heller ikke lagt ind i databasen hvis det var meningen.
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 18:45 #9
Doh self kommer den ikke ind i databasen hehe det er jo en select :D
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 19:03 #10
>Den siger stadig nul ved den næste ip.
det skulle den ikke !! er du sikker på at den ip står i databasen ??

ellers må vi lige ligge en fejl kontrol på statemented i besogstaeller_IsIpCreated functionen
og evt også på din connection

prøv at rette
// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
$privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
// $privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
$privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

hvis vi skal stole på din tabel fra http://www.eksperten.dk/spm/1007112#reply_8200319

hvad er iøvrigt forskællen på `hits` og `besoeg` ??
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 19:39 #11
Den virker som den skal
her skal jeg opdaterer db

hits er antal klik rund på siden
Besøg vil være 1 for hver ip, så jeg kan se hvor mange der er på om dagen.
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 19:39 #12
Jeg laver model.php
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:02 #13
Fatal error: Cannot redeclare besogstaeller_Create() (previously declared in C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub1.php:10) in C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\model.php on line 31 Call Stack: 0.0025 244432 1. {main}() C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub1.php:0

Siger den ved test.php som jeg kalder test_stub1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 20:13 #14
du har en function liggende der hedder det sammen,

ligger også her
(previously declared in c:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub1.php:10)

du kan kun have den liggende et sted
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:30 #15
Sådan ser min test_stub1 ud

function besogstaeller_Create($hellestrik, $ip){

if ($stmt = $hellestrik->prepare('INSERT INTO `tbl_besogstaeller` (ip, hits, besoeg, `datetime`) VALUES (?, ?, ?, ?)')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('siis', $ip, $hits, $besoeg, $datetime);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    $hits = 1;
    $besoeg = 1;
    $datetime = date('Y-m-d H:i:s');
    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */
    $stmt->close();
}}    echo "her skal jeg indsætte i db";

// kunne godt være det skulle være
// function besogstaeller_Update($conn, $id){
// nu når jeg nu har id direkte,

function besogstaeller_Update($hellestrik, $ip){
    echo "her skal jeg opdaterer db";
}

// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
$privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

$besogstaeller_id = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
echo $besogstaeller_id; // test

if ($besogstaeller_id == 0) { // ip addresen findes ikke
    besogstaeller_Create($hellestrik, $privat_ip);
}
else { // ip addresen findes, så skal den opdateres med et hit mere
    besogstaeller_Update($hellestrik, $privat_ip);
}
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:32 #16
require_once("model.php") er med så den kan hentes
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:35 #17
Sådan
53her skal jeg opdaterer dbher skal jeg indsætte i db52her skal jeg opdaterer db
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:45 #18
Den kommer med det her i test_stub2
Det er update

53 Warning: mysqli_stmt::bind_param(): Number of variables doesn't match number of parameters in prepared statement in C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub2.php on line 13 Call Stack: 0.0028 246384 1. {main}() C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub2.php:0 0.0136 281192 2. require_once('C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\model.php') C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub2.php:8 0.0155 281816 3. besogstaeller_Update() C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\model.php:39 0.0158 287816 4. mysqli_stmt->bind_param() C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\test_stub2.php:13 52

require_once("model.php");
function besogstaeller_Update($hellestrik){
        if ($stmt = $hellestrik->prepare('UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=? WHERE `ip`= ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('i', $hits);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $hits = $hits+1;

    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */
    $stmt->close();

} else {
    /* Der er opstået en fejl */
    echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $hellestrik->error;
}
    return $hits;
}

$hellestrik = new mysqli("localhost", "root", "", "t65463_fluefiskersiden_webshop");

// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
$privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0

$status = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
echo $status;
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 20:59 #19
Fik det meste af det fikset.

Men har den her i min model

Warning: mysqli_stmt::bind_param(): Number of variables doesn't match number of parameters in prepared statement in C:\wamp\www\fluefiskersiden_webshop\model.php on line 52
"52" $stmt->bind_param('i', $hits);
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 21:04 #20
der er ikke nogle grund til at hente ip igen, når du iforvejen tager den med over, men ellers ser besogstaeller_Create($conn, $ip) ser ud til at fungere. (regnede jeg også med)

jeg har en vane med altid at kalde min connection for $conn inde i mine functioner, da det er neutralt, ikke at det betyder noget.

#18
>53 Warning: mysqli_stmt::bind_param(): Number of variables doesn't match number of parameters
du sender 2 parameter men den forvendter kun 1 parameter, den går ikke:

hvad vil du sende med som parameter ??
hvis det er ip, vil du lave en opdatering på samtlige der har den ip (burde kun være 1)
hvis det er id vil det altid kun være 1 post der bliver opdateret, du id allerede der skal opdateres

if ($stmt = $hellestrik->prepare('UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=? WHERE `ip`= ?')) {
$stmt->bind_param('i', $hits);
her mangler også en parameter, du forbereder 2 parameter men gir den kun 1 parameter

<?php
ini_set("display_startup_errors", "on");
ini_set("display_errors", "on");
ini_set("html_errors", "false");
error_reporting(-1); // -1 viser alle slags fejl beskeder
ini_set("ignore_repeated_errors", 0);

require_once("model.php"); // her ligger connection og alle sql funktioner

function besogstaeller_Create($conn, $ip){
    if ($stmt = $conn->prepare('INSERT INTO `tbl_besogstaeller` (ip, hits, besoeg, `datetime`) VALUES (?, ?, ?, ?)')) {

        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('siis', $ip, $hits, $besoeg, $datetime);

        /* Sæt værdier på parametrene */
        $hits = 1;
        $besoeg = 1;
        $datetime = date('Y-m-d H:i:s');
        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Luk statement */
        $stmt->close();
    }

// kunne godt være det skulle være
// function besogstaeller_Update($conn, $id){
// nu når jeg nu har id direkte,
function besogstaeller_Update($conn, $ip){
    echo "her skal jeg opdaterer db";
}

$privat_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
// $privat_ip = "8.8.8.8"; // forvendter 0
// $privat_ip = "62.44.135.217"; // forvendter tal størrer end 0
// $privat_ip = "62"; // forvendter tal størrer end 0

$besogstaeller_id = besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $privat_ip);
echo $besogstaeller_id; // test

if ($besogstaeller_id == 0) { // ip addresen findes ikke
    besogstaeller_Create($hellestrik, $privat_ip);
}
else { // ip addresen findes, så skal den opdateres med et hit mere
    besogstaeller_Update($hellestrik, $privat_ip);
}
?>

besogstaeller_Create($conn, $ip) som vist her kan godt smides over i model.php
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 21:10 #21
du kan lade din inspirarer af

// http://stackoverflow.com/questions/18293772/how-do-you-update-a-mysqli-field-using-prepared-statement-if-you-are-adding-one
function besogstaeller_Update($conn, $ip) {
    $query = "UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=`hits`+1 WHERE `ip`=?";
    $execute = $conn->prepare($query);
    if ($execute) {
        $execute->bind_param('s', $ip);
        $execute->execute();
    } else {
        echo 'We\'re having trouble connecting to the database at the moment, try again later!';
    }
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 21:20 #22
Så fik jeg løst den tak.
den kommer kun med en ny ip.
Nu er det bare de hits der står stille.
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 21:23 #23
Den er her:

function besogstaeller_Update($hellestrik){
        if ($stmt = $hellestrik->prepare('UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=? WHERE `ip`= ?')) {

    /* Bind parametre */
    $stmt->bind_param('is', $hits, $ip);

    /* Sæt værdier på parametrene */
    $hits = $hits+1;
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    /* Eksekver forespørgslen */
    $stmt->execute();

    /* Luk statement */
    $stmt->close();

} else {
    /* Der er opstået en fejl */
    echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $hellestrik->error;
}
    return $hits;
}
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 21:28 #24
Det virker perfekt det andet ;o)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 21:31 #25

function besogstaeller_Update($conn, $ip){
    if ($stmt = $conn->prepare('UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=? WHERE `ip`= ?')) {
        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('is', $hits, $ip);

        /* Sæt værdier på parametrene */
        $hits = $hits+1;

        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Luk statement */
        $stmt->close();
    }
    else {
        /* Der er opstået en fejl */
        echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $conn->error;
    }
    return $hits;
}

/* Sæt værdier på parametrene */
$hits = $hits+1;

du har ikke hentet den aktuelle hits først, derfor vil den være 0 og blive talt op til 1,
dette vil aldrig virke som du ønsker
ellers skal du ind og selecte hits først.

kig på #21 det virker
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 21:49 #26
du kunne overveje at lave en function der henter antal hist på en given id,
besogstaeller_IsIpCreated($conn, $ip) giver dig jo id, hvis den er oprettet

function besogstaeller_GetHits($conn, $id){
    // her skal select's hits på en given id
    // dette skal retuneres
}
echo besogstaeller_GetHits($hellestrik, 98);
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 21:49 #27
Jubii så virker det hvordan takker jeg nok gange :o)

1000 tak ronols

Den virkede.

Jeg er så glad for al den tid du har brugt på at hjælpe mig.
Jeg har lært en del, efter at have fået hjælp af dig.
Du er simpelhen en guttermand.
Jeg bruger dine input du kommer med og tager det med mig.

Du må meget gerne smide et svar. :o)

function besogstaeller_Update($hellestrik, $ip) {
    $query = "UPDATE `tbl_besogstaeller` SET `hits`=`hits`+1 WHERE `ip`=?";
    $execute = $hellestrik->prepare($query);
    if ($execute) {
        $execute->bind_param('s', $ip);
        $execute->execute();
    } else {
        echo 'We\'re having trouble connecting to the database at the moment, try again later!';
    }}

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 21:57 #28
ja må nok hellere smide et svar, den har trukket tænder ud
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 22:03 #29
Ja tak det tror jeg gerne, har også bare bakset med den hverdag, når jeg kunne komme til det.
Jeg har virkelig lært meget og har en del nu at gå efter.

Jeg har ikke kunne lave det uden din hjælp.

Du har lært mig meget mysqli

Endnu en gang 1000 tak

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 22:09 #30
Den der return $_id
function besogstaeller_IsIpCreated($hellestrik, $ip){
    $_id=0;
    /* Select et prepared statement */
    if ($stmt = $hellestrik->prepare('SELECT id FROM `tbl_besogstaeller` WHERE ip = ?')) {
        /* Bind parametre */
        $stmt->bind_param('s', $ip);

        /* Sæt værdier på parametrene */
        // $ip = $_GET['privat'];

        /* Eksekver forespørgslen */
        $stmt->execute();

        /* Bind resultatet */
        $stmt->bind_result($id);

        /* Hent rækker og udskriv data */
        while ($stmt->fetch()) {
            // hvis ip addressen ligger der flere gange, er det kun den sidste der bruges
            $_id = $id;
        }
    return $_id;
}

Hvordan gør jeg lige så det ikke bliver vist. Man kan ikke fjerne den så går det i stykker.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
08. november 2015 - 22:17 #31
>Hvordan gør jeg lige så det ikke bliver vist. Man kan ikke fjerne den så går det i stykker.
du sletter bare denne linje
echo $besogstaeller_id; // test
Avatar billede Morten Professor
08. november 2015 - 22:29 #32
Det er bare super takker.
Så har jeg vil heller ikke mere undskyld jeg lige skulle komme med lidt mere. ;o)

1000 tak for al din hjælp.

Med venlig hilsen
Morten