Avatar billede Fres Nybegynder
06. november 2015 - 17:40 Der er 7 kommentarer

Internet

Hej Ekspert.

Jeg har et problem med egne programmer, sagt på den måde, jeg laver CD´er med historier, og har aldrig haft problemer med Explorer 9, men nu med en ny PCér med Explorer 11 er den gal.
Det er sikker min script der er problemet for den vil ikke skifte menu.

Her er Den første Menu.

<!-- Minus AutoDato -->
<html>

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript>

      Sub nov1_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="nov1\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub nov2_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="nov2\toolbar.htm"
    End Sub

      Sub nov3_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="nov3\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Nov4_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="nov4\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist1_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist1\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist2_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist2\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist3_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist3\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist4_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist4\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist5_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist5\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist6_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist6\toolbar.htm"
    End Sub

        Sub Hist7_OnClick
        Top.Frames("toolbar").Location.href="Hist7\toolbar.htm"
    End Sub

</SCRIPT>

<body background="Hjerter.gif" bgproperties=fixed bgcolor="#4444bb" text="#000000" link="#ffffff" vlink="#ffffff" alink="#ff0000" leftmargin=5 topmargin=2 >
<font size="2" face="arial"><b>
<link rel="stylesheet" href="freddy.css" type="text/css">
<br><br>
Noveller<br><br>
<a href="nov1\default.htm" "toolbar.htm id="nov1" target="main">Ny Tekst 1.</a><br><br>
<a href="nov2\default.htm" id="nov2" target="main">Ny Tekst 2.</a><br><br>
<a href="nov3\default.htm" id="nov3" target="main">Ny Tekst 3.</a><br><br>
<a href="nov4\default.htm" id="nov4" target="main">Ny Tekst 4.</a><br><br>

Historier.
<br><br>
<a href="Hist1\default.htm" id="Hist1" target="main">Ny Tekst 1.</a><br><br>
<a href="Hist2\default.htm" id="Hist2" target="main">Ny Tekst 2.</a><br><br>
<a href="Hist3\default.htm" id="Hist3" target="main">Ny Tekst 3.</a><br><br>
<a href="Hist4\default.htm" id="Hist4" target="main">Ny Tekst 4.</a><br><br>
<a href="Hist5\default.htm" id="Hist5" target="main">Ny Tekst 5.</a><br><br>
<a href="Hist6\default.htm" id="Hist6" target="main">Ny Tekst 6.</a><br><br>
<a href="Hist7\default.htm" id="Hist7" target="main">Ny Tekst 7.</a><br><br>

</b>
</font>
</body>
<style>a {text-decoration: none}</style>
</html>

Default åbner denne.

<html><style>a {text-decoration: none}</style>
<HEAD>
<TITLE>Historie 1.</TITLE>
</HEAD>

<body background="Hist1.gif" bgproperties=fixed bgcolor="#4444bb" text="#000000" link="#ffffff" vlink="#ffffff" alink="#ff0000" leftmargin="0" topmargin="0" border="0">
<font face="arial">

<div id="Image" style="position:absolute; width:320px; height:30px;  layer-background-color:#FFFFFF; border:1px none #000000; z-index:2; left:20px; top: 10px; visibility: visible">
<font color="#FFFFFF" size="1" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Du høre Roy Orbison - Blue Angel.</font></div>

<div id="Image" style="position:absolute; width:210px; height:9px;  layer-background-color:#FFFFFF; border:1px none #000000; z-index:2; left:560px; top:540px; visibility: visible">
<font color="#FFFFFF" size="5" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Ny tekst.</font></div>
</body>

<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<!-- Minus AutoDato -->
</html>

Og toolbar denne

<!-- Minus AutoDato -->
<HTML>
<FRAMESET rows="*,14" frameborder=0 framespacing=0 scrolling=no noresize>
<FRAME SCROLLING="auto" NAME="menu" SRC="menu.htm">
<FRAME SCROLLING="no" NAME="sound" SRC="soundon.htm">
</FRAMESET>
</HTML>
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 06:41 #1
Prøv at starte siden i kompatibilitetstilstand
Klik på tandhjulet øverst til højre
vælg indstillinger for  kompatibilitetsvisning.
Du kommer nok til at opdatere din kode...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. november 2015 - 12:04 #2
Man skal ikke længere bruge vbscript i browseren
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn384057%28v=vs.85%29.aspx
Avatar billede Fres Nybegynder
08. november 2015 - 13:41 #3
Tak for den oplysning det var sikkert lige den jeg skulle bruge, men nu er jeg ren amatør, så kan du vise mig vad jeg gør for at få det samme resultat som vist.
Indrømmet, ja nu husker jeg ikke hvilket magasin jeg brugte, for det er mange år siden men jeg købte en del af dem hvor der var CD skiver med pogrammer og der lånte jeg selve op opsætningen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. november 2015 - 21:14 #4
Øh, jo, nej, jeg har lige tid til at sætte mig ind i dit problem. Du skal dog i disse dage bruge Javascript.
Avatar billede Fres Nybegynder
10. november 2015 - 20:12 #5
Jamen så forstod jeg den, men så et andet spørgsmål, der kan besvare hurtigt, kender du noget til Google dart?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. november 2015 - 21:23 #6
Nej, jeg har ingen erfaringer med Dart.
Avatar billede Fres Nybegynder
13. november 2015 - 16:04 #7
alligevel så tak for hjælpen