Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 06:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Database Størrelse

Hej er der nogen der kan fortælle mig om der er en max størrelse på databaser i Access, for da jeg ville oprette en tabel med SQL løb jeg ind i et problem at der var formange kollonner men hvis jeg oprettede den via import at excel ark gik ok, men nu hvor jeg vil lave forespørgsler i den hvor der er godt 5000 linier får jeg kun 475 linier tilbage i forespørgslen, er det noget med opsætningen eller hvad? håber at der er nogen der kan hjælpe:))
Avatar billede jensen363 Forsker
02. november 2015 - 08:53 #1
Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 09:12 #2
Ja efter det kan jeg godt se at det ikke skulle være noget problem med den størrelse min database er men hvad skyldes det så at jeg kun får 475 liniere tilbage i en forespørgelse hvor det eneste jeg har lavet er at undlade nogle kolonner i min forespørgelse
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 09:58 #3
"hvad skyldes det så at jeg kun får 475 liniere tilbage i en forespørgelse "

I think that requires an explanation!

475 lines left in a query????
Avatar billede finb Ekspert
02. november 2015 - 12:30 #4
access er vist 1 mia tegn
Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 13:13 #5
Hi my DB I have 5466 lines and 20 column, I then make a query where I only want 4 off the column, I get that but there are only 475 off the 5466 lines appears in the Query
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 13:17 #6
5466 lines = records?

Is it one table which is also in the query?

Is there a filter in the query?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. november 2015 - 13:28 #7
Hvordan ser din query ud ( SQL )
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 13:34 #8
If there is a filter in the query then it could very likely result in only some of the records being shown.

Filter = WHERE ......

If there is only one table without joins to other tables then you should see all records.
Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 14:29 #9
Hi there are no WHERE or other filtre and no joins
Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 14:36 #10
oh I feel a little fulis for there is a join with postnr and when I removed
this table all the lines came in, is it because there only are 475 postnr in DK?
Avatar billede jensen363 Forsker
02. november 2015 - 14:38 #11
:-)
Avatar billede skaanning Seniormester
02. november 2015 - 14:46 #12
min sql ser sådan ud og ja der er en join men skulle man ikke kunne lave en liste hvor alle linier får deres bynavn påført
SELECT person.Sapid, person.FirstName, person.LastName
FROM postnummer INNER JOIN person ON postnummer.postnr = person.postnr;
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 15:00 #13
postnummer INNER JOIN person

this means that for every record in person there must be a related record in postnummer!!
That's very likely your problem!

You can right click the thin line between the two tables and then alter the JOIN type so that you include all records frtom person
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 17:17 #14
"is it because there only are 475 postnr in DK? "

No, its because the field  person.postnr is empty in some records so has no relationship to postnummer.postnr.

As mentioned previously, and INNER join requires data in both table for a row to be included in result. And you can change that to an OUTER JOIN by right clicking on the thin line and choosing show all records from person.
Avatar billede skaanning Seniormester
03. november 2015 - 06:55 #15
Hey an thanks it does the trick:))
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2015 - 09:43 #16
Thank you too :-)