Avatar billede Morten Professor
27. oktober 2015 - 22:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Få to actions til arbejde sammen

Hej Eksperter

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med at få to ations til arbejde sammen.
SKal have sendt en mail af sted og få informationer ind på databasen.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede cht22 Professor
28. oktober 2015 - 08:02 #1
Kan dette bruges?

### side.htm

<form action=send.php method=POST>

<input type=text name=text>

<input type=submit value=Send>

</form>

### send.php

if(isset($_POST['text'])) $text = ($_POST['text']);

if ($text != "") {

// sender mail

$mailto = "din-mail@dit-domain-navn.dk";
$subject = "Mail subject";
$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
$mailmessage = "Sendt fra IP: " . $ip . "\n\nTekst indtastet på hjemmeside: " . $text;

$mailfrom = $mailto;
$mailheaders = "From:" . $mailfrom."\r\n";

mail($mailto,$subject,$mailmessage,$mailheaders);

// tilføj til database

}
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. oktober 2015 - 09:48 #2
>Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med at få to ations til arbejde sammen.
>SKal have sendt en mail af sted og få informationer ind på databasen.

fornemmer lidt det er dette side spm http://www.eksperten.dk/spm/1006879 #17 du har valgt at ligge ud for sig selv, hvilke er det rigtige at gøre, for at holde sig til emnet, og afh input fra andre brugere, samt søgning

hvorfor er det 2 actions ??
kan du ikke bare kalde mail efter du har udført din sql ??

pseudo code

if(){
    $userinfo=array("fornavn"=>"sljdls","efternavn"=>"sjldksl");
    $user_id = user_create($userinfo);
    if($user_id > 0){
        // brugeren oprettert
        $userinfo = user_Read($user_id); // hvis der er automatisk generaret bruger data, feks bruger gruppe navn,
        mail_utf8($userinfo);
    }
    else{
        // brugeren blev ikke oprettet
    }

user_create($userinfo), og user_Read($user_id) indeholder dine sql sætninger
mail_utf8($userinfo) indeholder bla mail($mailto,$subject,$mailmessage,$mailheaders);
eks på mail_utf8 kan ses
http://php.net/manual/en/function.mail.php#108669
http://www.eksperten.dk/spm/961816    #3
Avatar billede Morten Professor
30. oktober 2015 - 11:18 #3
Jeg fandt ud af en metode, men tak for i skrev ;o)