Avatar billede JeppeHansen Nybegynder
22. oktober 2015 - 17:44 Der er 2 kommentarer

Flere onclick til samme <div>

Hej! :-)

Jeg har følgende lille script:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function showHide(shID) {
  if (document.getElementById(shID)) {
      if (document.getElementById(shID+'-show').style.display != 'none') {
        document.getElementById(shID).style.display = 'block';
      }
      else {
        document.getElementById(shID+'-show').style.display = 'inline';
        document.getElementById(shID).style.display = 'none';
      }
</script>

<style type="text/css">
  .more {
      display: none;
  a.showLink, a.hideLink {
      text-decoration: none;
      color: #36f;
      padding-left: 8px;
      background: transparent url(down.gif) no-repeat left; }
  a.hideLink {
      background: transparent url(up.gif) no-repeat left; }
  a.showLink:hover, a.hideLink:hover {
      border-bottom: 1px dotted #36f; }
</style>

<!--- Link til onclick -->
<div>
<a href=# id=example-show class=showLink onclick=showHide('example');return false;><b>NYHEDER</b></a>

<!--- Tekst kommer frem -->
<div id=example class=more>
<?php Nyheder kommer frem ?>
</div>

Spørgsmålet er, hvordan jeg får flere overskrifter ved siden af NYHEDER, som man kan klikke på, og som så ERSTATTER teksten (nyhederne) i <div id=example class=more>

På forhånd tak :-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. oktober 2015 - 19:46 #1
>ERSTATTER teksten (nyhederne)
kig på document.getElementById("example").innerHTML
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Element/innerHTML
http://www.w3schools.com/jsref/prop_html_innerhtml.asp
http://www.w3schools.com/js/js_htmldom_html.asp

(utested, men ca sådan)

<script>
function nyhedsliste(){
var str = "";
str += "overskrift 1 <br>";
str += "overskrift 2 <br>";
str += "overskrift 4 <br>";
document.getElementById("example").innerHTML = str;
}
</script>

prøv at kalde nyhedsliste(), ved onclick, på et eller andet

hvis du er til jquery så er det http://api.jquery.com/html/

ellers lig siden ud online, og kom med et link

man kan få meget ud af browseren's "vis kode", samt anvende udviklings værktøjerne til browseren
Avatar billede JeppeHansen Nybegynder
22. oktober 2015 - 20:45 #2
... Jeg tror ikke, at jeg forstår hvad du skriver... overhovedet... og jeg tror ikke, at du forstår hvad jeg skriver.

Jeg har brug for, at der står følgende:
__________________

Nyheder - Overskrift 1 - Overskrift 2 - Overskrift 3

Tekst

__________________

Når man klikker på "Nyheder" er det den ene tekst, når man klikker på "Overskrift" er det den anden tekst, osv., som fremkommer i <div>

I vedlagte kode ovenfor, kan man trykke på "Nyheder" og en tekst kommer, men jeg mangler altså "Profil", hvor en anden tekst kommer frem. Så jeg synes, at jeg er godt på vej ;-) Mangler bare det sidste med, at teksten skiftes ud alt efter overskriften der klikkes på.