Avatar billede Newbee1 Novice
19. oktober 2015 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Starte subform med ny post

Hej

Jeg har prøvet at få min subrapport til at starte med en tom "record"

Jeg har lagt:

Docmd.GoToRecord , , acNewRec

ind under subform, og hvis jeg starter den alene, kommer der rigtigt, en tom formular.

Hvis jeg starter Mainform kommer den første post fra tabelen.

Jeg har har prøvet at lægge:

Me.[frmB].SetFocus

ind på opstart af mainsub, men Access kan ikke genkende kommando.

Er det rigigt hvad jeg gør, og hvordan skal Focus se ud når min
main formular hedder Daily Report og min sub hedder Morningdetails ?
Avatar billede terry Ekspert
20. oktober 2015 - 10:43 #1
Try something like this. The code is on the main form.

Me.TheSubFormObject.SetFocus

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Just wondering a bit. In which circumstances do you want to execute the code? Bit silly doing it if the main form doesn't contain data, or if you want to edit data on main from before adding a new record on the sub form.
Avatar billede Newbee1 Novice
20. oktober 2015 - 17:17 #2
Hi Terry

Solved the problem by making "dataindtastning" true under the
sub form.

I cannot make it work with focus and acNewRec

Reason for having subform is to make a daily ordering user friendly, cause of many users.

Main form gathering daily informations, subform 1 for adding order, and subform 2 to show what's already ordered.

Everytime system opens, it ready for a new order.

Thank you for your time

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
20. oktober 2015 - 17:28 #3
Not sure if "dataindtastning" is the same as "Allow Additions" in English but normally default value for that is "yes" (true) and if for some reason its been set to no (false) then  focus and acNewRec isnt go to work at all.

Anyway,m good you got it working :-)
Avatar billede Newbee1 Novice
22. oktober 2015 - 16:11 #4
Lukket