Avatar billede artico Novice
11. oktober 2015 - 16:03 Der er 3 kommentarer

Update i 1 omgang

Jeg har flg. som giver et antal bruger idér, disse idér skal bruges til at opdatere et felt i Tabellen: brugere, meeen hvordan kan jeg gøre det i samme sætning ?

select distinct(ko.bruger_id), b.brugernavn, b.firmanavn, b.aktiveret
from kunde_ordre ko

INNER JOIN brugere b
ON b.brugere_id = ko.bruger_id
where ko.ordre_dato between now() - interval 365 day and now()
and firmanavn != ''
order by ko.bruger_id DESC

// Så står jeg med alle relevante brugeres id...... og det er de samme ider der skal bruges i en :

Update brugere SET aktiveret = 'ja' where // og så skal ovenstående SELECT flettes ind, men hvordan ?
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2015 - 21:55 #1
UPDATE tabel SET feltnavn = 'ja' WHERE id IN (din sql)
Avatar billede artico Novice
11. oktober 2015 - 23:41 #2
Wau.. mange tak, det skal testes :-) send et svar!
Avatar billede showsource Seniormester
26. december 2015 - 20:53 #3
Hmm, kender ikke din DB, men måske din første query bedre bruges  til at lave et array i php,

$myid = array();
while(sqlnavn) {
$myid[] = sqlnavn->ko.bruger_id;
}

og derefter:
UPDATE tabel SET feltnavn = 'ja' WHERE id IN (".implode(",", $myid).")

Kommer an på din tabelopbygning.
Har læst kommentarer om at en sql i IN() bestemt ikke er at foretrække, selvom det "er nemt"