Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 09:16 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Åbn link automatisk

Er der en metode hvor man kan åbne et link automatisk, linket står som den sidste linie på siden og skal aktiveres i samme vindue.

eks.

<HEAD>
</HEAD>

<BODY>
.
<a href=\"http://testlink\">tryk på .mig</a>
Avatar billede phrozia Juniormester
21. august 2001 - 09:20 #1
i samme vinduet? så forsvinder det som står i forvejen, hvorfor så ikke bare åbne den med det samme?
Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 09:22 #2
jeg kører en del asp kode i starten af siden, her henter jeg bla. en fil vha. ftp, den nye side skal først åbnes efter hentningen er afsluttet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 09:29 #3
Du kan nederst på din side indsætte:

<script>

window.open(\'MinSide.html\',\'VinduesNavn\');

</script>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 09:31 #4
kunne så istedet være.

window.open(\'ftp://blabla.dk/\',\'vinduesNavn\')
Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 09:40 #5
det ser fin ud men hvordan får jeg proppet fgl. ind som stien?

<%Response.Write \"../../odincache/\" & OdinWebRS1(\"SREC_RMID\") & \".odin\"%>

den samlede sti bliver ../../odincache/xxxxxxxx.odin hvor xxxxxxxx bliver skiftet ud hver gang siden køres..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 09:44 #6
Nu ner jeg ikke helt hvordan man ville gøre i ASP, men et bud kunne være:

window.open(\'<%Response.Write \"../../odincache/\" & OdinWebRS1(\"SREC_RMID\") & \".odin\"%>\',\'vinduesNavn\')

Alternativ må du kigge lidt i ASP hvorn de gør :-)

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede roenving Novice
21. august 2001 - 09:48 #7
Så skal du (vist nok -kender ikke ASP):

window.open(\'<%Response.Write \"../../odincache/\" & OdinWebRS1(\"SREC_RMID\") & \".odin\"%>\',\'VinduesNavn\',\'width=800,heigth=600,scrollbars,menubar,resizable,statustitlebar,title\');

Bemærk, at jeg har sat størrelse og alle window-features ind også -- det skal vel være et \'helt\' browser-vindue.

hth
jes
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 09:54 #8
roenving?? Dit vindue er da ikke mere helt end mit???
Avatar billede roenving Novice
21. august 2001 - 10:04 #9
>>nikolajdu

Næeh ... det har du da ret i, jeg havde lige tankerne efter et projekt med inkluderede og ekskluderede parametre og tænkte i, at i den situation er ikke nævnte fraværende !
Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 10:40 #10
fortsætter spm i asp forum:) tak for den foreløbige hjælp..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 10:41 #11
Jens - fik du det til at virke???
Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 10:42 #12
nope, det første med window.open virker fint, men jeg skal have indsat stien, dels fra en DB dels fra noger tekst.. der ligger fisken begravet:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 10:44 #13
Oki. kigger lidt med når du har fået et svar - Så kan jeg oxo lære noget nyt i dag :-)
Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 10:54 #14
okay.. det nye spm. er http://www.eksperten.dk/spm/100686
det er jo altid godt at lære lidt nyt:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 10:55 #15
Har set det og følger godt med :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. august 2001 - 13:01 #16
giv dit link et navn:
<a name=\'testlink\' href=\"http://testlink\">tryk på .mig</a>

nu kan du gå til linkdestinationen via java script:

    self.location.href = document.links[\'testlink\'].href;

den kan så pakkes ind i en funktion og aktivers med setTimeout eller onmouseover eller hvad der nu skal trigge automatikken.

mvh JakobA

Avatar billede jens_elling Nybegynder
21. august 2001 - 13:12 #17
lige for at afslutte, her er løsningen:

<script>
    window.open(\'../../odincache/<%=OdinWebRS1(\"SREC_RMID\")%>.odin\');
</script>

tak for hjælpen..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 13:16 #18
Man skulle altså bare udelade response write :-)
Avatar billede roenving Novice
21. august 2001 - 13:34 #19
Se, selv hvis man ikke er på en MSwebserver kan man lære noget hver dag ?~}