Avatar billede dkclajen Juniormester
25. september 2015 - 17:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Klassemodul

Syntes jeg har læst mig til at man på en eller anden måde kan lave et klassemodul som definere at alle ens tekstbokse kun må indeholde tal?

Og kan man samtidig definere at de kun må indeholde eksempelvis 4 tal (ingen kommatal)?
Avatar billede bvirk Guru
25. september 2015 - 18:57 #1
Ja da, men normalt designer man tekstbokse individuelt i deres egenskabsark. Det er følgende egenskaber der påtvinger netop 4 cifre uden decimaler:
format , eng. property format
antal decimaler, eng. decimalPlaces
input maske, eng. inputmask

Et klassemodul dannes automatisk når man tilføjer event til en form eller dens kontrolelementer

Følgende er på formens 'ved åbning' event.

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
  format4d Me
End Sub

Private Sub format4d(frm As Form)
    Dim cntl As control
    For Each cntl In frm.Controls
        If cntl.ControlType = acTextBox Then
            cntl.Properties("format") = "General Number"
            cntl.Properties("decimalPlaces") = 0
            cntl.Properties("inputmask") = "0000"
        End If
        If cntl.ControlType = acSubform Then format4d cntl.Form
    Next
End Sub
Avatar billede dkclajen Juniormester
25. september 2015 - 19:56 #2
Se det giver meget god mening det hele, og skriver jeg evt. 3,4 ændre den det også til 3, men klikker jeg så med musen i min tekstboks viser den igen 3,4? :/
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. oktober 2015 - 06:54 #3
Lukker