Avatar billede JP9 Juniormester
23. september 2015 - 09:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel VBA - Find cellens placering i andet ark baseret på dens værdi.

Hej Eksperter!

Jeg har lavet en Userform i Excel med flere comboboxe i, jeg vil gerne have den ene comboboks til at hente sit indhold fra en liste baseret på værdien i comboboxen ovenover.

Jeg kan ikke find ud af en at lave koden korrekt, når Userformen er i et ark og listen den skal finde værdien i er i et andet.

Hvis Userformen er i samme ark virker nedenstående kode for mig.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak!

Private Sub ComboBox1_Change()

Dim Value As String
Dim r As Range
Dim NewRange As Range

Value = ComboBox1

ComboBox2.Clear

Set r = Worksheets("Hjælpeark").Range("F2:H2")

For Each cell In r
    If cell.Value = Value Then
    cell.Select

    last = ActiveCell.CurrentRegion.Rows.Count

Set NewRange = Range(ActiveCell, ActiveCell.Offset(last, 0))

ComboBox2.List = NewRange.Value

End If

Next

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
23. september 2015 - 10:47 #1
Hvad med at navngive listen, så behøver du ikke arknavnet
Avatar billede JP9 Juniormester
23. september 2015 - 11:09 #2
Hej Kabbak

Der er flere en de tre lister som ovenstående referere til, det er blot mit test ark.
Hvis jeg forstår dit forslag korrekt?