Avatar billede w13 Novice
21. september 2015 - 08:25 Der er 1 løsning

Match med 1. ord efter punktum

Hej Eksperter

Jeg har den her kode, som tager en sammensat tekststreng og gør første bogstav efter punktum, udråbstegn eller spørgsmålstegn stort:

$string = preg_replace_callback('/[.!?].*?\w/', create_function('$matches', 'return strtoupper($matches[0]);'), $string);

Fx vil den rette "Hej. husk stort forbogstav." til "Hej. Husk stort forbogstav.".

Desværre gør den det også, selvom der er et komma mellem punktummet og bogstavet. Fx:
"Hej Tom J., husk stort forbogstav." bliver til "Hej Tom J., Husk stort forbogstav."

Så - kan I hjælpe mig med at sørge for, at det kun matcher med ord lige efter enten ". " eller "! " eller "? "? :-/

På forhånd tak!

Mvh. Tobias
Avatar billede w13 Novice
21. september 2015 - 08:57 #1
Løst med:

$string = preg_replace_callback('/[.!?] \w/', create_function('$matches', 'return strtoupper($matches[0]);'), $horoscope);

:)