Avatar billede Habodk Nybegynder
14. september 2015 - 09:01 Der er 5 kommentarer

NAS og WINDOWS 10

En opdatering fra Windows 7 til Windows 10, har gjort at jeg ikke kan få forbindelse til min server.
Jeg kan se den i stifinder, men får beskeden "Der kan ikke opnås adgang til \\NAS-SERVER. kontroller om navnet er stavet korrekt"
Diagnosticeringen finder ikke enheden, men jag  kan jo se den?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2015 - 09:05 #1
Har nas serveren fået tildelt en ip i routeren via dhcp?
Avatar billede Habodk Nybegynder
14. september 2015 - 09:13 #2
Ja..

Den har en ip under DCP client list.
Den kan jeg heller ikke tilgå via browser.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2015 - 12:45 #3
Har du en smartphone/tablet/anden pc hvor du kan se om du kan tilgå din nas fra?
Avatar billede Habodk Nybegynder
18. september 2015 - 09:10 #4
Jeg kan fint tilgå den med Iphone, og windows  vista og 7
Avatar billede Blueeyez Mester
18. september 2015 - 15:21 #5
Enten har du et beskyttelsessoftware der har blokeret for nasens ip eller os har nasen blokeret din pc..
Tænker det er det første... Kører ikke selv Windows så ved ikke om det er noget i W10..