Avatar billede sdfh Nybegynder
18. januar 2000 - 17:11 Der er 5 kommentarer

Select * undtagen...... from...

Er der en sql-kommando så man kan gøre følgende:

Select * undtagen kunde_id
from kunder
where kunde_id > 10

På forhånd tak!!!

PS:
Jeg vil ikke have svaret
Select Navn, EMAIL
From Kunder
Where Kunde_id > 10!!!!!!
Avatar billede sdfh Nybegynder
18. januar 2000 - 19:11 #1
Jahh den er lukket da jeg programmerede mig ud af det!!
Avatar billede sjensen Nybegynder
18. januar 2000 - 22:16 #2
Hvordan løste du det problem ???

I øvrigt burde du så svare selv og acceptere dit eget svar. Før bliver spm. ikke lukket

Sjensen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. januar 2000 - 23:01 #3
eeeh kan det ikke være lige meget om kunde_id bliver valgt eller ej?

man kan da bare lade være med at udskrive den hvis man ikke har lyst?
Avatar billede sdfh Nybegynder
18. januar 2000 - 23:25 #4
jeg sidder og laver en rutine der dynamisk kan fremvise forskellige tabeller ,i asp,som har fem attributter til fælles som ikke må kunne ses.
Jeg løste problemet ved at:
select *... også finde alle attribut.navnene, hvorefter jeg gennerede en sql-sætning hvor jeg selecter de attributter jeg havde fundet, undtagen dem der ikke skulle vises (dem sorterede jeg fra)!!
Problemet var sådan set bare at jeg ikke gad at skrive 15 linier kode hvis det kunne inkluderes i sql-sætningen.
Hvis i er interesserede i ASP og min løsning på problematikken, så sig til så ligger jeg sourcen op!!!
Avatar billede hektor Nybegynder
08. februar 2000 - 18:59 #5
til