Avatar billede knast Nybegynder
20. august 2001 - 21:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Viderstilling via. sprog

kan man lave et asp script som viderstiller danskere til en dansk version af sin side, og andre til en engelsk version.
hvis JA

Hvordan???

PS: Det skal være asp, jeg kan ikke bruge java
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 21:57 #1
Du kan bruger værdien i Request.ServerVariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\"), men den er ikke 100% sikker. Det er der til gengæld ingen metode der er efter min mening :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
20. august 2001 - 21:58 #2
Du kunne også lave det i JavaScript.
Hvis domænet i adresse-linien skuller på .dk er det en Dansker, ellers en udlænding.
Avatar billede microtec Nybegynder
20. august 2001 - 21:59 #3
Hvis du laver det med JavaScrip, er det self.location.href.toUppercase() du skal kikke på.
Avatar billede microtec Nybegynder
20. august 2001 - 22:02 #4
Sikke noget vrøvl jeg lukker ud i aften.
Din URL er jo altid .dk *s*

Glem mit svar.
Avatar billede knast Nybegynder
20. august 2001 - 22:54 #5
tmceu<<okey, kan du ikke vise mig hvordan det script kunne se ud, lad os sige at en udlænding bliver på siden default.asp mens en dansker skal gå til enter.asp!

PS: hvordan regner den sproget ud? er det browser, OS eller noget helt andet?
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 23:07 #6
default.asp

response.buffer = true

strSprog = request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\")

if strSprog = \"DA\" then
response.redirect (\"enter.asp\")
end if

Du kan indstille sproget i din browser, det er bl.a. derfor jeg siger at den ikke er 100% sikker.
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 23:08 #7
...jeg kører for eksempel med engelsk :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
20. august 2001 - 23:24 #8
strSprog = request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\") skulle have været

strSprog = UCASE(request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\"))

dette konverterer variablen til upper case, så du er sikker på at dit check på \"DA\" virker. Du kan selvfølgelig også vælge lcase(), som konverterer til lower case.

Det er bare vigtigt at du bruger én af dem, da du ellers risikerer eks. at sammenligne \"da\" med \"DA\"
Avatar billede knast Nybegynder
21. august 2001 - 15:33 #9
men det jeg skal bruge scriptet til er at holde nogle svenskere væk fra min side. og de har jo nok ikke stillet deres browser ind på dansk + at når det er et asp script kan de jo ikke se i kildekoden, som hvis det var et java script.

er min ide god nok??

PS. du havde ikke sat <% og %> ind, de skal vel ind så scripet ser sådan her ud. og så er det bare at sætte scripet ind i defaylt.asp.

<%
default.asp

response.buffer = true

strSprog = request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\")

if strSprog = \"DA\" then
response.redirect (\"enter.asp\")
end if
%>
Avatar billede dj_zion Nybegynder
21. august 2001 - 16:00 #10
LOL!!
du kan ikke lide svenskere?? eller hva??
hvorfor så ikke bare få dem ind på din side.. log deres ip.. og så ban dem?
Avatar billede microtec Nybegynder
21. august 2001 - 16:37 #11
LOL, \"holde nogle svenskere væk fra min side\".
Ja, lad os holde både Danmark og nettet rent :o)

Blot til information. Du kan faktisk godt holde Javascript gemt fra sourcekoden. Det er muligt at include det fra en ekstern fil på serveren.
Avatar billede knast Nybegynder
21. august 2001 - 17:16 #12
ja, jeg har nogle problemmer med nogle svenskere ;-) og de bruger modem, så ip logging virker ikke.
Men microtec, kan man skjule et java script 100%???
Avatar billede tmceu Praktikant
21. august 2001 - 17:59 #13
Korrekt, du skal sætte <% %> ind for at det virker. Og desuden skal du have UCASE med, så det ser sådan ud:

<%
default.asp

response.buffer = true

strSprog = UCASE(request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT_LANGUAGE\"))

if strSprog = \"DA\" then
response.redirect (\"enter.asp\")
end if
%>

Jeg inkluderer normalt ikke <% %>, da de fleste herinde bruger de kodestumper der kommer, som en del af en eksisterende side og derfor normalt blot kopierer det ind.

Din ide er en god \"80%\'s løsning\", forstået på den måde, at da de fleste danskere og svenskere nok har sat deres sprog til hhv. dansk/svensk, vil det virke. Men du skal bare være klar over, at der godt kan smutte en enkelt jävla svensker eller to forbi :-)
Avatar billede knast Nybegynder
21. august 2001 - 22:28 #14
ja ja, men bare vi holder de fleste væk ;-)
Avatar billede knast Nybegynder
21. august 2001 - 22:31 #15
men altså, når det er ASP kan folk ikke se scripet, og når de ikke ved det er der vil de jo nok heller ikke prøve at ændre deres browser.
Avatar billede tmceu Praktikant
21. august 2001 - 23:10 #16
Held og lykke med dit projekt svensker-frit internet :-)