Avatar billede johandysatan Novice
18. august 2015 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Saml udvalgt data fra mange regneark i ét

Hej
Jeg har brug for lidt VBA assistance til Excel.

Jeg har et regneark med 100 faner - navngivet 1 til 100

På hver fane er der en værdi i celle A2, som angiver hvad fanens data  beskriver - Fx: Ford, Toyota, Skoda, seat osv.

Under denne "Beskrivelse" er der en tabel, med en titel og nogle data for Q1-Q5:

Ford

Titel - Q1 - Q2 - Q3 - Q4 - Q5
a        - 15 - 20 - 78 - 91 - 25
b        - 11 - 30 - 13 - 12 - 80
c        - 16 - 20 - 13 - 62 - 25
d        - 50 - 20 - 26 - 12 - 25
e        - 15 - 20 - 13 - 12 - 25

Nu vil jeg gerne samle al data for "a" i et regneark således:

a

Titel  - Q1 - Q2 - Q3 - Q4 - Q5
Ford      - 15 - 20 - 78 - 91 - 25
Toyota    - 11 - 30 - 13 - 12 - 80
Skoda      - 16 - 20 - 13 - 62 - 25
Seat      - 50 - 20 - 26 - 12 - 25

Jeg forestiller mig at Scriptet løber alle faner igennem. Hver gang det finder "a" i kolonne A, kopierer det hele rækken til et nyt ark og herefter overskriver "a" med fx. Ford.
Næste fane medfører en ny række i det nye ark.

Håber ikke det var for kryptisk forklaret :-)

på for hånd tak

Johan
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. august 2015 - 13:22 #1
Måske denne kan hjælpe dig:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/SUPERTOTAL/
Avatar billede johandysatan Novice
19. august 2015 - 10:41 #2
Så vidt jeg kan se kan Supertotal kun lave opsummering af tal, og det jeg skal bruge er celleindhold - både tekst og tal. Derudover vil relevant data ikke være placeret samme sted på hver fane, og ikke alle fane vil indholde relevant data.

Jeg kan prøve at lave en pseudokode:

For Each sheet

If
"a" findes i kolonne A

Then
Copy Række indeholdende "a"
Paste Række indeholdende "a" til nederste tomme Række på Nyt Ark

Copy Celle A2
Paste Celle A2 til første celle i samme førnævnte række

Next sheet

Håber det giver lidt mere mening.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
19. august 2015 - 11:02 #3
Ja, med de krav kan SUPERTOTAL() ikke bruges - så tror jeg, du skal have fat i en makro kørsel :-)

PS: At de samme data ikke står i samme steder i dine regneark er dårlig data diciplin, og vil rent faktisk også gøre en makro programmering ekstra besværlig...

...så, jeg tror, du får svært ved at få hjælp - i hvert fald sådan lige direkte - men, måske, hvis man kan hente dit regneark et eller andet sted, og selv se på data og struktur, og måske komme op med 'De Vises Sten'.

Jeg bakker i hvert fald ud...
Avatar billede johandysatan Novice
19. august 2015 - 13:23 #4
Flytter spørgsmålet til Visual Basic kategorien.