Avatar billede firmateambuilding Nybegynder
17. juli 2015 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS Fjern hvid baggrund

Hej alle
Jeg har lavet et site som hedder: http://firmateambuilding.com/teambuilding Jeg kunne godt tænke mig at fjerne den hvide baggrundsfarve der kommer i bunden af menuen ved "hover", men jeg er lidt i tvivl om hvilken CSS fil jeg skal ind i for at fjerne denne effekt. Jeg ville i principptet gerne have at menuen i bunden kommer til at have sammen effekt som når man laver "hover" over email adressen i buden. Er der nogle som kan hjælpe med dette?
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2015 - 15:09 #1
Reglen er
.nav > li > a:hover {}

Hvis du bare overskriver den, enten ved at sætte den efter eller ved at bruge !important, så kan du ændre det.

Altså f.eks.:

.nav > li > a:hover {
    background-color: transparent !important;
}

- smid det ind hvor som helst i din CSS, så burde det gøre det. Det er så muligt, det vil ramme nogle andre steder også.
17. juli 2015 - 15:26 #2
Findes i denne css-fil:
/templates/pri_simple/css/bootstrap.min.css
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2015 - 16:03 #3
Erikjuul: Korrekt, men det er en meget dårlig idé at rette i libraries. Man bør i stedet overskrive reglerne i sine egne filer.
Avatar billede firmateambuilding Nybegynder
30. oktober 2015 - 22:32 #4
Super, tak for løsningen, den virker perfekt :-)
Avatar billede firmateambuilding Nybegynder
30. oktober 2015 - 22:37 #5
Er der nogle som kan svare mig på hvorfor det ikke er muligt at acceptere svaret fra viperine?
Avatar billede Slater Ekspert
31. oktober 2015 - 09:38 #6
Jeg skal først have lagt et svar, sådan her.

Men godt det virkede.