Avatar billede Ulrich Seniormester
15. juli 2015 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg udskrive alle medlemmer i mit kartotek?

Hej

Jeg har lavet et .ASP kartotek som ligger på et web hotel.
Personer er oprettet med navn, adresse, telefon osv.
Nu vil jeg høre hvordan jeg udskriver alle personer en ad gangen på printer. Kan ikke finde løsning på nettet.

Det skal programmeres i .ASP og ved at klikke på en knap eller lign. printes alle personer ud, en på hver sit papir på printer, stopper først når alle er printet ud.
Hvordan siden skal se ud, og opsætning, skal jeg nok løse, mit problem er bare at få noget kode til at printe alle en ad gangen uden jeg skal trykke på en knap for hver udskrift.

Det er .ASP og MS Access database.

Hilsen Ulrich
Avatar billede softspot Forsker
15. juli 2015 - 15:03 #1
Der findes en CSS-regel du kan sætte på et element, som laver sideskift efter et element (page-break-after: always, se en nærmere specifikation her: http://www.w3schools.com/cssref/pr_print_pageba.asp).

Hvis du har HTML-layoutet til hver person, kan du indsætte denne regel f.eks. på en sidemarkør mellem hver persons data, eller på et element du pakker hver persons data ind i.

Med page-break-after på hver persons indpakningselement, kan du bare trække alle personer ud på en lang side og trykke på CTRL+P i din browser, så burde du få udskrevet alle personer på en separat side.

Det kan være du skal sætte din browser op, således den ikke selv indsætter sidehoved og sidefod, hvis du gerne vil undgå dette...
Avatar billede Ulrich Seniormester
15. juli 2015 - 15:42 #2
Ahhh, du mener at jeg trækker alle personer ud på et HTML via ASP kode fra database, sætter denne 'break-after: always' ind mellem hver person, og så printer jeg?
Mener også at SCC kan sættes til ikke at udskrive dele, fx hoved og fod.

Go ide. Jeg tænkte i helt andre baner, at hive hver person frem fra database og udskrive en efter en, men det du skriver her er genial.

Har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede softspot Forsker
15. juli 2015 - 18:31 #3
Ja, det lyder som om du har fanget meningen med det jeg skrev.

Bare for en god ordens skyld, så hedder reglen:

page-break-after: always;

...men det kunne du nok se på w3schools-linket jeg angav :)

Eksempel på html:

<div class="person">
  <div class="navn">Hans Hansen</div>
</div>
<div class="person">
  <div class="navn">Jens Jensen</div>
</div>
<div class="person">
  <div class="navn">Ole Olsen</div>
</div>

Din CSS kunne så indeholde flg.:

.person { page-break-after: always; }

hvilket jeg skulle mene, skriver hver person ud på en separat side...
Avatar billede Ulrich Seniormester
15. juli 2015 - 21:34 #4
Tak skal du have softspot

Den er feset ind og det virker. Har oprettet en .SCC med regel og når jeg printer til .PDF kommer det på 3 sider. :)
Mange tak for hjælpen og tippet nu vil jeg prøvet at bygget det op.
Der bliver sikkert 1200 personer i mit kartotek så det bliver sikkert noget lige at få det til at passe.

Får du mine point nu?

Hilsen Ulrich
Avatar billede softspot Forsker
15. juli 2015 - 22:46 #5
Velbekomme :)

Ja, point er blevet tildelt korrekt :)