Avatar billede hybrid Nybegynder
20. august 2001 - 17:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skift baggrundsfarve i tabel række

Jeg burger dette kald
event.srcElement.style.backgroundColor = \"#B6BDD2\";
til at ændre baggrundsfarve I et td tag nu vil jeg gene gøre det I hele rækken ( tr )

sOut +=\"<tr>\";
sOut +=    \"<td width=20 class=\\\"header\\\" >&nbsp;</td><td nowrap class=\\\"menuitems\\\"url=admin.php4\\\">Add new forum</td>\";
sOut +=\"</tr>\";
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
20. august 2001 - 17:38 #1
hvad mener du?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2001 - 17:38 #2
Det du skriver tyder på du ønsker at gøre det imens du skriver siden, er det korrekt?

eller skal det ske efter siden er tegnet?
Avatar billede hybrid Nybegynder
20. august 2001 - 18:09 #3
Det som er mit problem er at jeg gerne vil have scriptet til at ændre baggrundsfarven på hele rækken og ikke kun den ene celle som det gør nu.
Det vil side at jeg også gerne vil have den til at markere ikonet (se billede).
http://www.rustmark.dk/eks.gif
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2001 - 18:20 #4
<ole>
Prøv:
    event.srcElement.parentElement.style.backgroundColor = \"#B6BDD2\";
/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2001 - 18:26 #5
istedet for linien ovenover indsætter du

    var mintr = event.srcElement.parentElement.children;
                                //minTR er nu array med alle td-er i den row
    for ( var i=0; mintr.length>i; i++ )
        mintr[i]..style.backgroundColor = \"#B6BDD2\";

den med at markere ikonet kræver nok adgang til at se hele kildeteksten.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2001 - 18:30 #6
Det var da bøvlet, jakoba...hvorfor ikke bare skifte rækkens baggrundsfarve?  =o)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2001 - 18:31 #7
...og ikonet ligger vel i den første celle og bliver derfor \'markeret\', hvis hele rækken bliver farvet. Jeg tror, det var det, spørgeren mente  :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2001 - 18:33 #8
olebole >> Lyder som et godt gæt :-)
Og jeg er da ligeglad med at du kom først. Har du set jeg fik halet tdaugaard? så er det en god dag :-))

mvh Jakoba
Avatar billede hybrid Nybegynder
20. august 2001 - 18:54 #9
Ikke for de jeg har lyst til at påvirke jeres indbyrdes dyst, men kunne ikke få olebole’s løsning til at virke.

Brugte Jakoba’s i en lidt omskrevet ver.
var mintr = event.srcElement.parentElement.children;

mintr[0].style.backgroundColor = \"\";
mintr[0].style.borderColor = \"#dbd8d1\";
mintr[1].style.backgroundColor = \"\";
mintr[1].style.borderColor = \"#FFFFFF\";

Mange tak til Jakoba for det hurtige svar
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2001 - 18:56 #10
UAK! Så er det snart min tur...!  =8-0

Det var nu ikke så meget, hvem der kom først - men hvem der havde det mest elegante svar  ;o)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2001 - 19:10 #11
He He. vogt dig olebole :-))
sikke en dag.