Hjælp til mail makro i excel
Hej jeg har lavet en makro i Excel som kan skrive et brev for mig og sende det via Outlook.koden er som følgende:
Sub SendViaOutlook()
On Error Resume Next
Dim olApp As New Outlook.Application
Dim olNewMail As Object
Dim Recep As String
Dim MsgTxt As String
Dim Varnavn As String
Dim varantal As Long
Set olApp = GetObject("Outlook.Application")
For i = 1 To 1
Recep = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("A" & i).Value
Varenavn = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("B" & i).Value
Overskrift = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("D" & i).Value
Tekst1 = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("E" & i).Value
Tekst2 = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("F" & i).Value
Tekst3 = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("G" & i).Value
Tekst4 = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("H" & i).Value
Tekst5 = Worksheets("Rykkerbrev 1").Range("I" & i).Value
MsgTxt = Overskrift & vbNewLine & vbNewLine & Tekst1 & vbNewLine & Tekst2 _
& vbNewLine & Tekst3 & vbNewLine & Tekst4 & vbNewLine & vbNewLine & Tekst5
Set olNewMail = CreateItem(olMailItem)
With olNewMail
.Recipients.Add Recep
.Body = MsgTxt
.Subject = Varenavn
.ReadReceiptRequested = False
.OriginatorDeliveryReportRequested = False
.Display
End With
Next i
End Sub
Jeg har 6 problem stillinger som jeg gerne vil have hjælp til.
1. Hvordan ændre jeg skrift type?
2. Hvordan ændre jeg skrift størrelse?
3. Hvordan ændre jeg skrift farve?
4. Hvordan får jeg overskriften til at være med fed?
5. Jeg har to mail adresser tilknyttet min Outlook. Min hovedmail@sol.dk og min sekundæremail@sol.dk. Hvordan får jeg den til at vælge min sekundæremail@sol.dk som afsender?
6. Jeg har en forprogrammeret signatur i Outlook som jeg gerne vil have den indsætter i mailen, hvordan gøres dette? som det er nu sletter den signaturen når den opretter brevet via excel.
Håber nogen kan hjælpe mig.