Avatar billede omn Mester
18. juni 2015 - 18:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

is missing

Jeg har en Report med en reference til et felt i en SubReport på denne måde:
=IIf(Not IsMissing([Reports]![InvoiceA]![InvoiceATeam]![o1]);(([Reports]![InvoiceA]![InvoiceATeam]![o1])-[p1]);0)

Når blot der er data i SubReporten så virker det, men hvis der ingen data er så er alle felter udfyldt med fejlteksten "#Type".

IsMissing funktionen virker ikke i dette tilfælde.
Hvordan stopper man beregningen hvis der ingen data er i SubReporten. ?
Vh Ove
Avatar billede mugs Novice
18. juni 2015 - 19:08 #1
Kan du ikke fange fejlen, og hvis den opstår så gå ud af koden:

If errornumber = xxxx then
exit sub
end if
Avatar billede omn Mester
19. juni 2015 - 13:21 #2
Tak for forslag men jeg har ikke som sådan noget kode. Denne streng er indsat som "Source Code" direkte i en "Text Box" i en report.

Source Code =IIf(Not IsMissing([Reports]![InvoiceA]![InvoiceATeam]![o1]);(([Reports]![InvoiceA]![InvoiceATeam]![o1])-[p1]);0)

Jeg skal i en Report fange den situation at der ingen data er i en SubReport.

vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
19. juni 2015 - 13:43 #3
Avatar billede MSchlamovitz Mester
19. juni 2015 - 17:21 #4
Prøv denne:

Source Code = Nz([Reports]![InvoiceA]![InvoiceATeam]![o1])-[p1]);0)
Avatar billede omn Mester
23. juni 2015 - 09:50 #5
Ingen af de to udmærkede forslag virker i den konkrete situation.
Jeg står i et felt i en MainReport og referer tilbage til et specifikt felt i en SubReport (til MainReport'en). I den situation at der ingen data er i SubReporten (det er OK og ikke en fejl) får jeg denne "#Type" i feltet.
Reporten virker men rent udtryksmæssigt ville det se bedre og mere rigtigt ud hvis feltet blot var blank( eller NULL).
Vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2015 - 10:28 #6
Any chance of seeing dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede omn Mester
25. juni 2015 - 00:59 #7
Yes - I will send you an example. Thanks
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2015 - 13:35 #8
Try this.
If there is data in the sub report then it will calculate as before. If no data its sets field to 0.

=IIf([InvoiceBTeam].[Report].[HasData];Nz(([Reports]![InvoiceB]![InvoiceBTeam]![o1])-[p1]);0)
Avatar billede omn Mester
25. juni 2015 - 18:15 #9
It works
Thanks very much.
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2015 - 19:31 #10
Your welcome, and thank you too.