Avatar billede krejberg Nybegynder
18. maj 1999 - 13:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fra UNIX til IIS

Har flyttet udviklingsmiljø fra unix til IIS. Når man så forsøger at åbne enkelte sider i Netscape 4.5 starter den et download vindue. I internet explorer vises en af siderne korrekt mens den anden vises med følgende indhold:
</pre><hr>
både som source og i browseren.
Biblioteket filerne ligger i er sat til executable, altså både scripts og eksekverbare filer. Det script der ekseveres er Websqls ws.exe.
Alle andre sider virker korrekt.
Siderne indeholder perl scripts i Sybase versionen, da der kommunikeres heftigt med sybase sql. (ikke sql anywhere).
Nogen der har en idé???

source kode kan fremsendes eller postes her hvis det har interesse.
Avatar billede long Nybegynder
18. maj 1999 - 13:34 #1
kan det være MIME der ikke er sat ordentligt op ?
Avatar billede krejberg Nybegynder
18. maj 1999 - 13:40 #2
Det var også min første indskydelse, men MIME er sat til:
.hts content text/html
Og det må da være korrekt. Især når alle andre filer med samme ext. kaldes og vises korrekt.
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
18. maj 1999 - 13:56 #3
Er ws.exe ikke compilet under Unix?? Du kan nok ikke umiddelbart forvent at det så kan afvikles på en NT platform...Hvordan ser sourcen til ws.exe ud??
Avatar billede krejberg Nybegynder
18. maj 1999 - 14:05 #4
Ws.exe er kompileret på NT'en, altså samme miljø. Jeg tvivler på at ws.exe skulle give anledning til de nævnte problemer. Andres sider udfører også scripts i samme stil men fungerer korrekt
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. maj 1999 - 14:32 #5
Husk nu at man for de meste ikke kan bruge perl scripts skal være lavet til mindst perl 5
og de skal helst hede .pl til extension
Avatar billede jinxed Nybegynder
18. maj 1999 - 14:34 #6
er perl scriptsne redigeret om til NT? Jeg havde bøvl med et en gang, det var fordi at den brugte (includede så vidt jeg husker) noget fra /usr/bin/somethingidontremember
Avatar billede krejberg Nybegynder
18. maj 1999 - 14:58 #7
Der bliver ikke kaldt noget /usr/bin/...
Avatar billede jumper Nybegynder
18. maj 1999 - 16:20 #8
Fremsend koden, så har jeg nok en løsning. Hvis det er koden der er problemet.

Min email: thor@larholm.dk

/Thor Larholm
Avatar billede krejberg Nybegynder
18. maj 1999 - 16:53 #9
Jeg tror jeg har lokaliseret fejlen til at være forårsaget af et ulovligt systemkald fra et perlscript.
Lidt underligt at det så kun rammer Netscape....
Avatar billede krejberg Nybegynder
19. maj 1999 - 16:10 #10
Problemet ser nu ud til at være cookie relateret, og kunne skyldes noget UNIX snask i den cookie vi sætter.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
24. maj 1999 - 22:29 #11
Hva skal du ikke snart give pointene til nogen (du kan jo ikke få pointene tilbage endnu)
Avatar billede krejberg Nybegynder
25. maj 1999 - 08:56 #12
127144146281>> Tjoh jeg ville da mægtig gerne give pointene til nogen, jeg synes blot ikke jeg er kommet nærmere et svar, så hvem skal jeg gi' dem? Nissen??
Avatar billede krejberg Nybegynder
25. maj 1999 - 13:31 #13
Det kan vel næppe kaldes for et svar?!
Avatar billede admin Novice
25. maj 1999 - 17:09 #14
det bliver snart muligt selv at svare, hvis man selv har fundet svaret.  :)
Avatar billede krejberg Nybegynder
26. maj 1999 - 00:14 #15
Lyder godt! Har dog endnu ikke selv fundet svaret. Men er kommet lidt tættere på
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
26. maj 1999 - 20:55 #16
Kan du ikke poste lidt af det koden der giver problemmer
Avatar billede krejberg Nybegynder
01. juni 1999 - 18:42 #17
Løsningen er fundet.
Det var lidt tricky. En god kombination af noget UNIX snask i vores cookie, kombineret med at flytte servermiljø, og software, fik altså revet op i noget gammelt fejlkode.
So blame it on the democrats or the republicans....
Man kan jo så sige at det positive ved det hele har været at vi dermed har fået kigget koden igennem, og tilmed fanget nogle andre småfejl.

Tak for jeres inputs
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
03. juni 1999 - 19:10 #18
Det var da godt..
Avatar billede jinxed Nybegynder
01. september 1999 - 20:51 #19
Fedt
Avatar billede krejberg Nybegynder
01. september 1999 - 20:53 #20
Nu tager jeg lige mine points